بررسی عوامل برون زبانی موثر بر پذیرش نوواژه ها


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
12 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی عوامل برون زبانی موثر بر پذیرش نوواژه ها دارای ۳۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی عوامل برون زبانی موثر بر پذیرش نوواژه ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی عوامل برون زبانی موثر بر پذیرش نوواژه ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی عوامل برون زبانی موثر بر پذیرش نوواژه ها :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : زبان شناخت

تعداد صفحات :۳۷

مقاله حاضر گزارشی است از نتایج یک بررسی درباره پذیرش نوواژه های عمومی، مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی، با همکاری ۴۵۰ پاسخگو در سه استان (تهران، اصفهان و کرمان). مبنای نظری این بررسی الگوی انتشار نوآوری های رابرت ال. کوپر است که به حوزه برنامه ریزی زبان مربوط می شود. پژوهشی میدانی در مورد مهم ترین عوامل غیرزبانی است که بر انتشار نوواژه های مصوب فرهنگستان اثر می گذارد. فرض بر این است که، در جامعه آماری مورد نظر، به عنوان مخاطبان نوواژه های مصوب فرهنگستان، بین سطوح پیشنهادی کوپر درباره نوآوری های ارتباطی، که عبارت اند از: آگاهی، ارزیابی، دانش و کاربرد، رابطه وجود دارد. چگونگی این روابط از طریق شیوه های آماری توصیفی و استنباطی گوناگون و با استفاده از پرسشنامه به دست آمد. بر پایه نتایج به دست آمده، بین دو عامل آگاهی و دانش پاسخگویان و نیز بین دو عامل ارزیابی و کاربرد نوواژه ها همبستگی مثبت دیده شد. علاوه بر این، بین دو عامل آگاهی و سن و نیز دو عامل دانش و تحصیلات پاسخگویان همبستگی معنی دار مثبت وجود دارد.در این مقاله، با کشف و توصیف این روابط، راهکارهایی برای کمک به تسریع فرایندهای پذیرش و انتشار نوواژه ها پیشنهاد می شود.

کلید واژه: برنامه ریزی زبان، نوواژه، پذیرش نوآوری، انتشار نوآوری، فرهنگستان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.