جایگاه و رسالت دانش جغرافیا در ادبیات نوین برنامه ریزی شهری و منطقه ای با تاکید بر ایران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
جایگاه و رسالت دانش جغرافیا در ادبیات نوین برنامه ریزی شهری و منطقه ای با تاکید بر ایران دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد جایگاه و رسالت دانش جغرافیا در ادبیات نوین برنامه ریزی شهری و منطقه ای با تاکید بر ایران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی جایگاه و رسالت دانش جغرافیا در ادبیات نوین برنامه ریزی شهری و منطقه ای با تاکید بر ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن جایگاه و رسالت دانش جغرافیا در ادبیات نوین برنامه ریزی شهری و منطقه ای با تاکید بر ایران :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهشهای جغرافیای انسانی (پژوهش های جغرافیایی)
تعداد صفحات :۲۶
ادبیات برنامه ریزی شهری و منطقه ای به گونه قابل توجهی تغییر یافته است و لازم است رشته های مرتبط با آن جایگاه منطبق با این تحولات را مشخص کنند. پژوهش پیش رو با به کارگیری رهیافت جغرافیا به عنوان علم ناحیه ای، شبکه ای از مفاهیم مرتبط را برای تشریح نقش جغرافیا در برنامه ریزی با تاکید بر ایران پیشنهاد می کند. این نوشتار با بهره گیری از منابع کتابخانه ای موجود و روش نظری در سه بخش اصلی شامل فلسفه و هدف دانش جغرافیا به عنوان علم ناحیه ای، نگرش های نوین در برنامه ریزی و ارتباط بین جغرافیا و برنامه ریزی شهری و منطقه ای با تاکید بر ایران، سازماندهی شد. پژوهش حاضر با این فرض که در ادبیات برنامه ریزی به روش شناسی عملی مشارکت در برنامه ریزی توجه اندکی شده است، رویکرد پژوهش در هنگام عمل را به عنوان یک روش کارا در کشور مورد تاکید قرار می دهد که در آن نقش فرایندهای یادگیری با تجربه های فردی و جمعی درباره ناحیه ای معین و استفاده از برنامه های آموزشی در هنگام عمل مورد تاکید است تا از این راه ظرفیت فردی و جمعی برای مشارکت و تولید دانش جمعی افزایش یابد. جغرافیای ناحیه ای با این فرض که تقلیل کره زمین به بخش های گاز، مایع و جامد انتزاعی است، جایگاه ویژه جغرافیا را مطالعه واقعیت درهم تنیده عناصر ناهمسان می داند و بر این باور است، هیچ کس حق ندارد بدون تخصص یابی در درک روابط میان عناصر ناهمسان یک ناحیه خود را جغرافی دان بنامد. با این سنت، جغرافی دان بیش از هر رشته مرتبط با برنامه ریزی دارای درک جامع از روابط میان عناصر متعدد تا بدانجا است که برای انسان ساکن در یک ناحیه اهمیت دارد و با افزایش درک جامع مردم از محیط و ایجاد تفاهم بر سر منافع جمعی، دارای نقش اصلی در عملی ساختن رویکرد پژوهش در هنگام عمل و برنامه ریزی مشارکتی از راه آموزش و یادگیری بر پایه تجربه است.
کلید واژه: جغرافیای ناحیه ای، برنامه ریزی شهری و منطقه ای، مشارکت، یادگیری، ایران
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.