اثر آموزش گروهی مهارت های شناختی – رفتاری بر اضطراب آشکار کودکان با اختلال نارسایی توجه / فزون کنشی


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر آموزش گروهی مهارت های شناختی – رفتاری بر اضطراب آشکار کودکان با اختلال نارسایی توجه / فزون کنشی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر آموزش گروهی مهارت های شناختی – رفتاری بر اضطراب آشکار کودکان با اختلال نارسایی توجه / فزون کنشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر آموزش گروهی مهارت های شناختی – رفتاری بر اضطراب آشکار کودکان با اختلال نارسایی توجه / فزون کنشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر آموزش گروهی مهارت های شناختی – رفتاری بر اضطراب آشکار کودکان با اختلال نارسایی توجه / فزون کنشی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)

تعداد صفحات :۱۸

هدف این پژوهش، بررسی آموزش گروهی مهارت های شناختی – رفتاری متمرکز بر کودک و مادر+کودک بر اضطراب آشکار کودکان با اختلال نارسایی توجه / فزون کنشی (ADHD) است. به این منظور، ابتدا جامعه آماری دانش آموزان پسر پایه پنجم دبستان شیراز که به ADHD مبتلا بودند، بر اساس نتایج فرم معلمان پرسشنامه ADHD و مصاحبه تشخیصی، مشخص شد. سپس یک گروه نمونه ۵۷ نفری از این جامعه به طور تصادفی انتخاب گردید. این گروه نمونه با حجم مساوی در دو گروه آزمایشی (آموزش متمرکز بر کودک و آموزش متمرکز بر مادر+کودک) و یک گروه کنترل جایگزین شدند. در این تحقیق، آزمودنی ها به مقیاس اضطراب آشکار در دو موقعیت پیش آزمون و پس آزمون، همزمان پاسخ داده و معلمان آنها نیز پرسشنامه ADHD را کامل کردند. تحلیل داده ها نشان داد که: ۱) آموزش مهارت های شناختی – رفتاری متمرکز بر کودک و متمرکز بر مادر+کودک در مقایسه با گروه کنترل، به کاهش معناداری در علایم فیزیولوژیکی اضطراب کودکان ADHD منتهی شد (۲ .(P<0.01)آموزش متمرکز بر مادر+کودک در مقایسه با گروه آزمایشی کودک و گروه کنترل در کاهش نگرانی و حساسیت مفرط کودکان، تاثیر معناداری داشت (P<0.01). 3) آموزش متمرکز بر مادر+کودک در مقایسه با گروه آزمایشی کودک و گروه کنترل در کاهش اضطراب آشکار کودکان، تاثیر معناداری داشت (P<0.01).

کلید واژه: اختلال نارسایی توجه / فزون کنشی، اضطراب آشکار کودکان، آموزش گروهی مهارت های شناختی – رفتاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.