بررسی تاثیر اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بر بهای تمام شده خدمات سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی؛ مطالعه موردی: شهر مشهد


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بر بهای تمام شده خدمات سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی؛ مطالعه موردی: شهر مشهد دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بر بهای تمام شده خدمات سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی؛ مطالعه موردی: شهر مشهد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بر بهای تمام شده خدمات سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی؛ مطالعه موردی: شهر مشهد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بر بهای تمام شده خدمات سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی؛ مطالعه موردی: شهر مشهد :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت شهری

تعداد صفحات :۲۵

هدف گیری یارانه ها و اصلاح قیمت حامل های انرژی از جمله سوخت و فرآورده های نفتی که به طور مستقیم بخش حمل و نقل درون و برون شهری را تحت تاثیر قرار می دهد، ضروری است. در این مطالعه به بررسی تاثیر اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بر خدمات اتوبوسرانی و پیش بینی بهای تمام شده این خدمات پرداخته شده است. بدین منظور از روش الگویتم ژنتیک و مدل تقاضا برای خدمات اتوبوسرانی استفاده شد. قیمت حامل های انرژی نیز از مدل برآورد گردید. نتایج پیش بینی خدمات اتوبوسرانی در نتیجه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، حاکی از افزایش تقاضا به میزان متوسط سالانه ۸.۸۱ درصد می باشد. در حالت عدم تجهیز ناوگان، بهای تمام شده خدمات اتوبوسرانی بر طبق خوش بینانه ترین سناریو از ۳۲۴۰ ریال در سال اول تا ۶۵۹۳ ریال در سال پایانی و در بدبینانه ترین سناریو، از ۳۴۷۲ ریال به ۷۶۰۸ ریال افزایش خواهد یافت. با لحاظ کردن هزینه های تجهیز ناوگان متناسب با رشد تقاضای خدمات اتوبوسرانی، بهای تمام شده خدمات بر طبق سناریوی خوش بینانه از ۳۵۲۹ ریال در سال اول تا ۱۱۰۴۴ ریال در سال پایانی اجرای قانون افزایش می یابد و در سناریوی تورمی بدبینانه، بهای تمام شده خدمات اتوبوسرانی از ۳۶۳۵ ریال به ۱۱۳۶۱ ریال افزایش خواهد یافت. نتایج پیش بینی بهای تمام شده خدمات تاکسیرانی، نشان داد که کرایه کارشناسی ۵ کیلومتر سفر با تاکسی پیکان در سال ۱۳۹۰ و در سناریوی خوش بینانه به ۵۷۳۱ ریال و در سنایوی بدبینانه به ۶۲۷۵ ریال خواهد رسید. کرایه کارشناسی ۵ کیلومتر سفر با تاکسی سمند در سال ۱۳۹۰ و در سناریوی خوش بینانه به ۹۷۳۹ ریال و در سنایوی بدبینانه به ۱۱۱۵۱ ریال خواهد رسید. در صورت آنکه دولت بخواهد یارانه را مستقیم به راننده تاکسی پرداخت نماید، تا کرایه تاکسی در اثر اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها افزایش نیابد، بایستی در سال اول اجرای قانون و در سناریو خوش بینانه به یک راننده پیکان (پژو، پراید) روزانه مبلغ ۵۹۰۲۳ ریال و در سال به کل رانندگان پیکان در شهر مشهد تقریبا مبلغ ۲۴ میلیارد تومان پرداخت نماید و به هر راننده سمند روزانه مبلغ ۷۹۱۴۷ ریال و در سال به کل رانندگان سمند مبلغ ۴ میلیارد تومان پرداخت نماید و در سنایوی بدبینانه به راننده تاکسی پیکان (پژو، پراید) روزانه مبلغ ۸۸۳۹۲ ریال و در سال به کل رانندگان پیکان مبلغ ۳۶ میلیارد تومان و به هر راننده سمند روزانه مبلغ ۱۵۵۳۸۱ریال و در سال به کل رانندگان سمند مبلغ ۸ میلیارد تومان، پرداخت نماید.

کلید واژه: الگوریتم ژنتیک، مدل تقاضا، خدمات اتوبوسرانی و تاکسیرانی، شهر مشهد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.