تاثیر یک برنامه مداخله ای خانواده محور مبتنی بر نظریه شناختی – اجتماعی بر میزان دریافت میوه و سبزی در دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی در یک منطقه شهر تهران


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر یک برنامه مداخله ای خانواده محور مبتنی بر نظریه شناختی – اجتماعی بر میزان دریافت میوه و سبزی در دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی در یک منطقه شهر تهران دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر یک برنامه مداخله ای خانواده محور مبتنی بر نظریه شناختی – اجتماعی بر میزان دریافت میوه و سبزی در دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی در یک منطقه شهر تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر یک برنامه مداخله ای خانواده محور مبتنی بر نظریه شناختی – اجتماعی بر میزان دریافت میوه و سبزی در دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی در یک منطقه شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر یک برنامه مداخله ای خانواده محور مبتنی بر نظریه شناختی – اجتماعی بر میزان دریافت میوه و سبزی در دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی در یک منطقه شهر تهران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : حکیم

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه: با وجود اثرات سلامتی بخش متعدد میوه ها و سبزی ها، دریافت این دو گروه غذایی در نوجوانان دختر تهرانی کمتر از میزان توصیه شده می باشد. با توجه به رابطه نزدیک مشاهده شده بین باور و عملکرد والدین و رفتارهای غذایی نوجوانان، مطالعه حاضر با هدف بررسی اثر یک مداخله خانواده محور بر میزان مصرف میوه و سبزی در نوجوانان دختر تهران اجرا شد.روش کار: تعداد ۲۸۳ دختر نوجوان دانش آموز مقطع اول و دوم راهنمایی، به همراه والدینشان (۱۳۶ نفر در گروه آزمون و ۱۴۷ نفر در گروه شاهد) در مطالعه شرکت کردند. نظریه شناختی – اجتماعی، چارچوب طراحی مداخله بود. مداخله شامل سه جلسه آموزش والدین از طریق جلسات بحث گروهی و توزیع پمفلت و کتابچه بود. به منظور ارزیابی تاثیر مداخله، در دو مقطع پیش و پس از مداخله (سه ماه پس از مداخله)، میزان مصرف میوه و سبزی نوجوانان توسط یادآمد ۲۴ ساعته میوه و سبزی و بسامد مصرف میوه و سبزی و وضعیت فراهمی میوه و سبزی در خانه، امید پیامد، ترجیح، مهارت، آگاهی، یادگیری مشاهده ای و خودبسندگی ارزیابی شد.یافته ها: پس از مداخله، میزان دریافت میوه و سبزی در گروه آزمون افزایش معنادار داشت (از ۴.۶۲±۶.۲۵ به ۴.۶±۷.۲۲ واحد در روز در ابتدا و انتهای مداخله، ۰.۰۲=p)، ولی در گروه شاهد تغییر معناداری در مصرف این گروه ها مشاهده نشد. در بین سازه های نظریه شناختی – اجتماعی، تنها آگاهی در گروه آزمون افزایش معنادار یافت (از ۰.۵±۰.۳ به ۰.۷±۰.۶ در ابتدا و انتهای مداخله، ۰.۰۰۱>p).نتیجه گیری: مداخله خانواده محور بر اساس نظریه شناختی اجتماعی می تواند در افزایش دریافت میوه و سبزی در نوجوانان موثر باشد.

کلید واژه: میوه و سبزی، نظریه شناختی – اجتماعی، نوجوان، خانواده

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.