مقایسه اولویت های آموزش مداوم ماماهای شاغل در مراکز بهداشتی و مراکز درمانی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در سال ۸۹-۸۸


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه اولویت های آموزش مداوم ماماهای شاغل در مراکز بهداشتی و مراکز درمانی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در سال ۸۹-۸۸ دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه اولویت های آموزش مداوم ماماهای شاغل در مراکز بهداشتی و مراکز درمانی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در سال ۸۹-۸۸  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه اولویت های آموزش مداوم ماماهای شاغل در مراکز بهداشتی و مراکز درمانی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در سال ۸۹-۸۸،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه اولویت های آموزش مداوم ماماهای شاغل در مراکز بهداشتی و مراکز درمانی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در سال ۸۹-۸۸ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد

تعداد صفحات :۱۷

سابقه و اهداف: در آموزش مداوم علوم پزشکی توجه به توانمندسازی حرفه ای بر پایه نیاز جامعه و نیاز آموزشی فراگیران یک ضرورت است، مطالعه حاضر با هدف تعیین و مقایسه اولویت های آموزش مداوم ماماهای شاغل در مراکز بهداشتی و مراکز درمانی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در سال ۸۹-۸۸ انجام شد.روش بررسی: این پژوهش مقطعی- توصیفی بر روی ۷۱ ماما صورت گرفت. پرسشنامه ای حاوی ۸۷ موضوع آموزشی در ۶ مبحث طراحی و هر یک از موضوعات در مقیاس لیکرت از صفر تا ده نمره گذاری شد. داده های فرم اطلاعاتی طبقه بندی، نمره گذاری و با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی مورد تحلیل قرار گرفت.یافته ها: از ۶ مبحث مطرح شده، مبحث بیماری های زنان (۷.۸۹±۱.۵۴) و اصول و مهارت های بالینی (۶.۰۵±۲.۳۵) به ترتیب بیشترین و کم ترین میانگین نمرات را به خود اختصاص دادند. در زمینه بیماری های مختلف به ترتیب موضوعات: خون ریزی های غیرطبیعی دستگاه تناسلی (۹.۳۲±۱.۳)، دیابت شیرین و حاملگی (۹.۲۶±۱.۲۷)، سرطان سینه (۹±۱.۹۷)، کم خونی ها (۸.۸۷±۱.۷۱)، راه های پیشگیری از تولد نوزاد نارس (۸.۴۴±۲.۳۴) و نحوه کنترل عفونت (۷.۳۶±۳.۰۶)، دارای بیشترین میانگین نمرات بودند. ماماهای شاغل در مراکز بهداشتی و مراکز درمانی از نظر احساس نیاز به آموزش مداوم برخی موضوعات آموزشی دارای اختلاف آماری معنی داری بودند.نتیجه گیری: اولویت های آموزش مداوم ماماها با توجه به حوزه عملکرد ایشان به خصوص در زمینه مهارت های بالینی، متفاوت است، بنابراین در طراحی برنامه های آموزش مداوم باید مورد توجه برنامه ریزان و مجریان قرار گیرد.

کلید واژه: آموزش مداوم پزشکی، اولویت ها، ماماها

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.