مقایسه روش آموزشی مساله محور با روش استاد محور در تدریس بیوشیمی متابولیسم


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه روش آموزشی مساله محور با روش استاد محور در تدریس بیوشیمی متابولیسم دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه روش آموزشی مساله محور با روش استاد محور در تدریس بیوشیمی متابولیسم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه روش آموزشی مساله محور با روش استاد محور در تدریس بیوشیمی متابولیسم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه روش آموزشی مساله محور با روش استاد محور در تدریس بیوشیمی متابولیسم :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۰

مقدمه: با توجه به ضرورت و اهمیت درس بیوشیمی برای دانشجویان علوم پزشکی و نیاز به فراگیری عمیق و ماندگار و ایجاد علاقه و انگیزه برای یادگیری آن در این دانشجویان، مطالعه حاضر به بررسی کاربرد روش مبتنی بر حل مساله و مقایسه آن با روش سنتی تدریس به صورت سخنرانی استاد مدار در این درس پرداخته است.روش ها: دراین مطالعه نیمه تجربی که برای تدریس درس بیوشیمی متابولیسم انجام گرفت، تعداد ۴۳ نفر از دانشجویان ترم دو کارشناسی تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۳۹۰، شرکت کردند. بدین منظور ابتدا دانشجویان در مورد روش آموزش مبتنی بر حل مساله توجیه شدند و سپس در گروه هایی قرار گرفتند تا بتوانند در مورد مساله مطرح شده که مبحث درسی پنتوز فسفات بود، به تحقیق و مطالعه گروهی بپردازند. ارزیابی ها همچنین به وسیله پرسشنامه هایی که پایایی آنها تایید شده بود و سوالات آن در سه حیطه انگیزه و علاقه، یادگیری و مشارکت در کار گروهی تقسیم بندی شده و توسط دانشجویان تکمیل شده بودند و همچنین به وسیله یک آزمون، مشتمل بر دو نوع سوالات مربوط به بخش تدریس به روش سنتی و سوالات مربوط به بخش مساله محور، انجام شد. تجزیه و تحلیل داده ها به روش t-test و مربع کا انجام گرفت.نتایج: ۸۳.۷ درصد از دانشجویان مورد بررسی، بیوشیمی را به عنوان یکی از مهم ترین و ضروری ترین دروس در رشته تحصیلی خود می دانستند. میزان رضایت مندی دانشجویان در استفاده از روش های تدریس متنوع در یادگیری بهتر و موثر این درس، برابر با ۸۸.۴ درصد بود. میزان رضایتمندی دانشجویان از روش مساله محور برابر با ۶۶.۷ درصد بود و میانگین و انحراف معیار در هر یک از سه حیطه انگیزه و علاقه (۱۶±۶۶)، یادگیری (۱۶±۶۸) و مشارکت در کار گروهی (۱۷±۷۰) به دست آمد. اما از مقایسه میانگین نمرات سوالات آزمون مربوط به بخش تدریس شده به روش سنتی با سوالات مربوط به بخش مورد بررسی، اختلاف معنی داری مشاهده نشد.نتیجه گیری: ۸۳.۷ درصد دانشجویان، اهمیت و بنیادی بودن این درس را تایید کرده اند بنابراین یادگیری ماندگار و تفهیمی و ایجاد انگیزه برای فراگیری آن در دانشجویان وابسته ضروری خواهد بود. ۸۸.۴ درصد دانشجویان با این نظریه که روش های متنوع تدریس، یک ضرورت است، موافق بوده اند. نتایج حاکی از آن است که استفاده از روش مبتنی بر حل مساله در ایجاد و افزایش انگیزه و علاقه دانشجویان به درس بیوشیمی و یادگیری عمیق تر آن موثر است.

کلید واژه: بیوشیمی، استاد محور، مساله محور، بیوشیمی متابولیسم

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.