ارزیابی عملکرد (کارایی) گروه‌ های آموزشی منتخب دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر اساس رویکردهای کمی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی عملکرد (کارایی) گروه‌ های آموزشی منتخب دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر اساس رویکردهای کمی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی عملکرد (کارایی) گروه‌ های آموزشی منتخب دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر اساس رویکردهای کمی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی عملکرد (کارایی) گروه‌ های آموزشی منتخب دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر اساس رویکردهای کمی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی عملکرد (کارایی) گروه‌ های آموزشی منتخب دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر اساس رویکردهای کمی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه: از آنجا که امروزه یکی از شاخص ‌های اصلی سنجش توسعه یافتگی کشورها، سهم یک جامعه در تولید دانش است، ارزیابی عملکرد واحدهای آموزشی و به تبع آن ارتقای کارایی آنها اهمیت دو چندان یافته است. هدف این پژوهش بررسی کارایی گروه‌ های آموزشی منتخب دانشگاه علوم پزشکی کرمان با استفاده از روش تحلیل فراگیر داده‌ ها (Data Envelopment Analysis: DEA) است.روش ‌ها: پژوهش حاضر مطالعه ‌ای توصیفی – تحلیلی بوده که به روش مقطعی در سال ۱۳۸۹ در دانشگاه علوم پزشکی کرمان صورت پذیرفته است. در این پژوهش، کارایی شش گروه آموزشی منتخب دانشکده بهداشت و دانشکده مدیریت و اطلاع ‌رسانی پزشکی بررسی شد. ابزار جمع ‌آوری اطلاعات، فرم جمع ‌آوری اطلاعات بود که به تفکیک متغیرها (تعداد دانشجویان، اعضای هیات‌ علمی، تعداد کتب تالیفی و ترجمه اعضای هیات ‌علمی، تعداد مقالات علمی ‌و پژوهشی) در نرم افزار Excel وارد و با استفاده از روش تحلیل فراگیر داده‌ ها و از طریق نرم افزار Deap2.1 محاسبه و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: میانگین کارایی کل، میانگین کارایی مدیریتی و میانگین کارایی مقیاس برای گروه ‌های آموزشی مورد مطالعه به ترتیب برابر با ۰.۸۴۷، ۰.۹۱۸ و ۰.۹۱۰ بود. در مجموع نیمی ‌از گروه‌ های آموزشی مورد مطالعه دارای عملکرد کارا بودند.نتیجه ‌گیری: گروه ‌های آموزشی با نمره ارزیابی عملکرد (کارایی) کمتر از یک، برای رسیدن به حداکثر کارایی باید ستانده‌ های پژوهشی خود را با ارائه طرح ‌های پژوهشی بیشتر، مقالات و یا چاپ کتاب افزایش دهند و همچنین این گروه ‌ها باید نهاده‌ های آموزشی (تعداد دانشجو) و اعتبارات خود را بر اساس مقادیر مازاد مشخص شده در قالب یک برنامه بلندمدت کاهش دهند.

کلید واژه: ارزیابی عملکرد، کارایی، گروه‌ های آموزشی، روش تحلیل فراگیر داده ‌ها

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.