تاثیر مداخله آموزشی بر بهینه کردن طراحی سوالات چندگزینه ای در آزمون های ارتقای دستیاری دانشکده دندانپزشکی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تاثیر مداخله آموزشی بر بهینه کردن طراحی سوالات چندگزینه ای در آزمون های ارتقای دستیاری دانشکده دندانپزشکی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تاثیر مداخله آموزشی بر بهینه کردن طراحی سوالات چندگزینه ای در آزمون های ارتقای دستیاری دانشکده دندانپزشکی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر مداخله آموزشی بر بهینه کردن طراحی سوالات چندگزینه ای در آزمون های ارتقای دستیاری دانشکده دندانپزشکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تاثیر مداخله آموزشی بر بهینه کردن طراحی سوالات چندگزینه ای در آزمون های ارتقای دستیاری دانشکده دندانپزشکی :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی
تعداد صفحات :۱۳
مقدمه: آزمون های چندگزینه ای از عینی ترین و رایج ترین انواع آزمون در آموزش علوم پزشکی هستند و یافتن راه هایی برای بهبود کیفیت آزمون ها به خصوص در مقاطع تخصصی اهمیت دارد. هدف از انجام این مطالعه تعیین تاثیر کارگاه آموزشی در مورد آزمون های چندگزینه ای، بر بهبود کیفیت طراحی سوالات آزمون ارتقای دستیاری دانشکده دندانپزشکی همدان بود.روش ها: در این مطالعه نیمه تجربی، کلیه سوالات آزمون های ارتقای دستیاری دانشکده دندانپزشکی همدان در سال ۸۷ از نظر ساختار طراحی و سطح تاکسونومی با استفاده از چک لیستی روا و پایا مبتنی بر اصول میلمن و چند منبع دیگر مورد بررسی قرار گرفت. بعد از برگزاری کارگاه آموزشی جهت طراحان آزمون در هر دو سال، سوالات آزمون ارتقای سال ۸۸ نیز مورد بررسی قرار گرفت. داده های قبل و بعد از مداخله مربوط به کلیه سوالاتی که توسط افراد شرکت کننده در کارگاه مداخله ای طراحی شده بود با استفاده از آزمون مقایسه نسبت ها (z) مقایسه گردید.نتایج: از نظر ساختار کلی، از کل ۱۲۳۹ سوال وارد شده در مطالعه، (۵۶۱ سوال مربوط به سال ۸۷ و ۶۷۸ سوال مربوط به سال ۸۸) به ترتیب ۶۳.۱ درصد و ۷۶.۳ درصد سوالات مربوط به سال های ۸۷ و ۸۸ بدون اشکال طراحی شده بود که این تفاوت از نظر آماری معنادار بود (P<0.001). درصد سوالات طراحی شده با تاکسونومی بالا نیز در سال ۸۸ نسبت به سال ۸۷ به طور معناداری افزایش یافته بود (P=0.039).نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه، طراحی و برگزاری کارگاه آموزشی، جهت طراحان سوال موثر بود و برگزاری این کارگاه ها می تواند راه گشایی برای بهبود آزمون های مشابه در دیگر دانشگاه ها نیز باشد.
کلید واژه: آزمون های چندگزینه ای، آزمون ارتقای دستیاری، آموزش دندانپزشکی، تاکسونومی، آموزش استاد، توانمندسازی استاد
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.