آموزش پایش رشد تنظیم شده بر اساس الگوی پرسید به مادران در پیشگیری از اختلال رشد کودکان ۱۲- ۶ ماهه در مراکز بهداشتی درمانی شیراز: یک مطالعه مداخله ای
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
آموزش پایش رشد تنظیم شده بر اساس الگوی پرسید به مادران در پیشگیری از اختلال رشد کودکان ۱۲- ۶ ماهه در مراکز بهداشتی درمانی شیراز: یک مطالعه مداخله ای دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد آموزش پایش رشد تنظیم شده بر اساس الگوی پرسید به مادران در پیشگیری از اختلال رشد کودکان ۱۲- ۶ ماهه در مراکز بهداشتی درمانی شیراز: یک مطالعه مداخله ای کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی آموزش پایش رشد تنظیم شده بر اساس الگوی پرسید به مادران در پیشگیری از اختلال رشد کودکان ۱۲- ۶ ماهه در مراکز بهداشتی درمانی شیراز: یک مطالعه مداخله ای،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن آموزش پایش رشد تنظیم شده بر اساس الگوی پرسید به مادران در پیشگیری از اختلال رشد کودکان ۱۲- ۶ ماهه در مراکز بهداشتی درمانی شیراز: یک مطالعه مداخله ای :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی
تعداد صفحات :۱۰
زمینه و هدف: اختلال رشد کودک ناشی از ناآگاهی تغذیه ای، عدم مراقبت و پایش رشد مناسب می باشد. این مطالعه به منظور بررسی تاثیر آموزش پایش رشد تنظیم شده بر اساس الگوی پرسید به مادران در پیشگیری از اختلال رشد کودکان ۱۲- ۶ ماهه انجام شد.روش کار: این پژوهش نیمه تجربی، بر روی ۱۲۰ نفر (۶۰ نفر گروه مداخله و ۶۰ نفر گروه شاهد) از مادران تحت پوشش مراکز بهداشتی درمانی شیراز که دارای کودک تک قلو و تغذیه انحصاری با شیر مادر بودند، انجام شد. روش جمع آوری اطلاعات، مشتمل بر پرسشنامه ای که شامل مشخصات جمعیت شناختی، سوالات سنجش اجزای الگوی پرسید (آگاهی، نگرش، عوامل قادرکننده و عوامل تقویت کننده و عملکرد مادران) و سنجش وزن کودکان بود. مداخله آموزشی طی ۶ جلسه آموزش به مدت ۵۵ تا ۶۰ دقیقه انجام شد و پرسشنامه مذکور قبل و ۴ ماه بعد از مداخله آموزشی توسط گروه مداخله تکمیل گردید.نتایج: پس از انجام مداخله آموزشی در گروه مداخله، میانگین امتیاز آگاهی (p<0.001) و میانگین امتیاز نگرش (p<0.001) افزایش معنی داری نشان داده است. نتایج این پژوهش نشان می دهد که عوامل قادرکننده (استفاده از منابع آموزشی، تشکیل کلاس های آموزشی)، عوامل تقویت کننده و میانگین امتیاز عملکرد مادران و همچنین میانگین وزن کودکان در گروه مداخله نسبت به گروه شاهد افزایش معنی داری داشته است (p<0.001).نتیجه گیری: نتایج فوق نشان دهنده تاثیر مثبت برنامه مداخله آموزشی پایش رشد بر اساس تمام سازه های الگوی پرسید در پیشگیری از اختلال رشد کودکان در جامعه مداخله مطالعه می باشد.
کلید واژه: آموزش بهداشت، الگوی پرسید، اختلال رشد، کودکان، شیراز
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.