تاثیر آموزش مبتنی بر وب در یادگیری دیس ریتمی ‌های قلبی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش مبتنی بر وب در یادگیری دیس ریتمی ‌های قلبی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش مبتنی بر وب در یادگیری دیس ریتمی ‌های قلبی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش مبتنی بر وب در یادگیری دیس ریتمی ‌های قلبی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش مبتنی بر وب در یادگیری دیس ریتمی ‌های قلبی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه: آموزش مبتنی بر وب از جمله روش ‌های نوین و فعال آموزشی برای ارتقای کیفیت آموزشی است که از مزایای آن می ‌توان به دسترسی راحت در هر زمان و مکان، شرکت بدون مرز و فراوان یادگیرنده‌ ها و انعطاف ‌پذیری آن اشاره کرد. هدف از این مطالعه بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر وب بر روی یادگیری شناختی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال ۱۳۸۹ است.
روش‌ ها: پژوهش حاضر یک مطالعه نیمه تجربی با طرح قبل و بعد است. در این مطالعه کلیه دانشجویان سال آخر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه (۴۲ نفر) وارد مطالعه شدند. و به صورت کاملا تصادفی به دو گروه مبتنی بر وب و سنتی تقسیم شدند. روش مداخله برای گروه اول شامل یک دوره آموزشی مبتنی بر وب در مورد دیس ریتمی ‌های قلبی و برای گروه دوم یک دوره آموزش به صورت سخنرانی ۶ ساعته در مورد همان موضوع بود. در شروع و پایان هر دوره میزان دانش دانشجویان هر دو گروه با انجام پیش ‌آزمون و پس ‌آزمون اندازه ‌گیری شده و امتیازات حاصله به صورت درون گروهی توسط آزمون آماری تی زوج با هم مقایسه شدند.نتایج: میانگین و انحراف معیار نمرات دانشجویان قبل و بعد از آموزش سنتی (مرسوم) به ترتیب ۱۶.۶۷±۳.۹۲ و ۱۷.۸۵±۳.۴۹ و بعد از آموزش مبتنی بر وب به ترتیب ۱۶.۲۸±۳.۶۲ و ۱۷.۸۵±۳.۴۹ بود. نتایج مطالعه ارتباط آماری معناداری را بین نمرات قبل و بعد از آموزش در هر دو گروه آموزشی مبتنی بر وب (t=-2.62, P=0.016) و سنتی (t=-2.47, P=0.038) نشان داد. مابین متغیرهای دموگرافیک و نوع آموزش در هیچکدام از روش ‌های آموزش ارتباط معناداری به دست نیامد.نتیجه‌ گیری: استفاده از روش آموزش مبتنی بر وب نیز به عنوان یک روش آموزشی باعث ارتقای سطح یادگیری شناختی دانشجویان شده است و زمینه را برای استفاده از این روش آموزشی به عنوان یک روش آموزشی همراه با آموزش‌ های کلاسیک در کوریکولوم درسی مراقبت‌ های ویژه قلبی فراهم ساخته است.

کلید واژه: آموزش پرستاری، آموزش مبتنی بر وب، یادگیری شناختی، دانشجویان پرستاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.