مقاله تاثیر تزریق L- آرژنین بر یادگیری وابسته به وضعیت القا شده با WIN55 212-2 در مدل یادگیری اجتنابی مهاری


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تاثیر تزریق L- آرژنین بر یادگیری وابسته به وضعیت القا شده با WIN55 212-2 در مدل یادگیری اجتنابی مهاری دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیر تزریق L- آرژنین بر یادگیری وابسته به وضعیت القا شده با WIN55 212-2 در مدل یادگیری اجتنابی مهاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر تزریق L- آرژنین بر یادگیری وابسته به وضعیت القا شده با WIN55 212-2 در مدل یادگیری اجتنابی مهاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیر تزریق L- آرژنین بر یادگیری وابسته به وضعیت القا شده با WIN55 212-2 در مدل یادگیری اجتنابی مهاری :

مقاله تاثیر تزریق L- آرژنین بر یادگیری وابسته به وضعیت القا شده با WIN55 212-2 در مدل یادگیری اجتنابی مهاری که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۹ در مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان از صفحه ۱۰ تا ۲۱ منتشر شده است.
نام: تاثیر تزریق L- آرژنین بر یادگیری وابسته به وضعیت القا شده با WIN55, 212-2 در مدل یادگیری اجتنابی مهاری
این مقاله دارای ۱۲ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله WIN55, 212-2؛L- آرژنین
مقاله نیتریک اکساید
مقاله یادگیری وابسته به وضعیت
مقاله موش کوچک آزمایشگاهی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: کانابینوئیدها جزو داروهای مقلد حالات روانی می باشند که انواع مختلف حافظه و یادگیری را تحت تاثیر قرار می دهند، در این پژوهش اثر -L آرژنین پیش ساز نیتریک اکساید که به عنوان آگونیست نیتریک اکساید عمل می نماید، بر یادگیری وابسته به وضعیت القا شده با WIN55, 212-2 در موش های کوچک آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گرفت، تا برهم کنش بین سیستم کانابینوئیدی و نیتریک اکساید در زمینه یادگیری وابسته به وضعیت کانابینوئیدها در هیپوکامپ پشتی مورد بررسی قرار گیرد.
روش بررسی: روش اجتنابی مهاری (غیر فعال) با مدل Step-Down برای بررسی حافظه در موش های سوری بکار گرفته شد و حافظه حیوان ۲۴ ساعت بعد از آموزش مورد بررسی قرار گرفت.
یافته ها: تزریق درون مغزی WIN55, 212-2 (0.5 و ۱ میکروگرم به هر موش) در روز آموزش به تخریب حافظه حیوانات منجر شد. حافظه تخریب شده با تزریق WIN55, 212-2(1 میکروگرم به هر موش) در روز آموزش به طور کامل با به کار بردن همان مقدار از WIN55, 212-2 در روز آزمون به حالت عادی برگشت. تزریق –L آرژنین (۰۳، ۱ و ۳ میکروگرم به هر موش) به تنهایی قبل از آزمون تاثیری بر روی حافظه اجتنابی مهاری نداشت. در حالی که، تزریق قبل از آزمون این دارو می تواند حافظه تخریب شده باWIN55, 212-2 را اصلاح کند. به علاوه به کار بردن مقدار های غیر موثرWIN55, 212-2 و -L آرژنین، همراه با هم در روز آزمون می تواند حافظه تخریب شده با WIN55, 212-2 اصلاح کند.
نتیجه گیری: این یافته ها نشان می دهد که نیتریک اکساید در یادگیری وابسته به وضعیت ایجاد شده توسط تزریق درون مغزی WIN55, 212-2 در هیپوکامپ پشتی موش سوری دخیل می باشد و آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.