باورها و حالت فراشناختی، بازدارنده یا تسهیل ‌کننده خودتنظیمی تحصیلی


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 باورها و حالت فراشناختی، بازدارنده یا تسهیل ‌کننده خودتنظیمی تحصیلی دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد باورها و حالت فراشناختی، بازدارنده یا تسهیل ‌کننده خودتنظیمی تحصیلی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی باورها و حالت فراشناختی، بازدارنده یا تسهیل ‌کننده خودتنظیمی تحصیلی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن باورها و حالت فراشناختی، بازدارنده یا تسهیل ‌کننده خودتنظیمی تحصیلی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فرهنگ مشاوره و روان درمانی (فرهنگ مشاوره)

تعداد صفحات :۲۴

خودتنظیمی تحصیلی یکی از موضوعات اساسی آموزش و پرورش است که به نظر می ‏رسد با فراشناخت در رابطه باشد. بررسی این ارتباط از جنبه نظری و کاربردی دارای اهمیت است. پس هدف این مطالعه بررسی و تعیین نقش مولفه‏ های فراشناختی در خودتنظیمی تحصیلی بود. روش پژوهش حاضر از نوع همبستگی است که ۳۱۸ دانش آموز پسر پایه دوم دبیرستان از منطقه شش آموزش و پرورش شهر تهران، به روش نمونه‏ گیری خوشه ‏ای، انتخاب شدند. آنان پرسشنامه ‏های باورهای فراشناختی ولز و کارترایت – هاتون (۲۰۰۴)، حالت فراشناختی اونیل و عابدی (۱۹۹۶) و خودتنظیمی تحصیلی ریان و کانل (۱۹۸۹) را تکمیل کردند. داده ‏ها با استفاده از روش رگرسیون چند متغیری گام به گام و ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل شد. یافته ‏های پژوهش نشان داد که حالت فراشناختی با خودتنظیمی تحصیلی رابطه مثبت دارد. اما بین باورهای فراشناختی و خودتنظیمی تحصیلی رابطه منفی وجود دارد. به علاوه مولفه‏ های برنامه ‏ریزی، کنترل ناپذیری و نیاز به کنترل، ۲۶ درصد از واریانس خودتنطیمی تحصیلی را پیش ‌بینی می‏ کنند. بر اساس مبانی نظری و نتایج این پژوهش، باورها و حالت فراشناختی با خودتنظیمی تحصیلی، به ‏گونه متفاوت رابطه دارند. بنابراین، آموزش مولفه‏ های فراشناختی می ‏تواند در بهبود و افزایش خودتنظیمی تحصیلی دانش ‏آموزان موثر باشد. البته به هنگام انتخاب و تدوین محتوی آموزشی، یافته ‏های این پژوهش باید مدنظر قرار گیرد.

کلید واژه: باورهای فراشناختی، بازدارنده، تسهیل ‌کننده، حالت فراشناختی، خودتنظیمی تحصیلی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.