بررسی تاثیر بحث گروهی با پسران دبیرستانی بر کنترل پرفشاری خون والدین آنها
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی تاثیر بحث گروهی با پسران دبیرستانی بر کنترل پرفشاری خون والدین آنها دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی تاثیر بحث گروهی با پسران دبیرستانی بر کنترل پرفشاری خون والدین آنها کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر بحث گروهی با پسران دبیرستانی بر کنترل پرفشاری خون والدین آنها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی تاثیر بحث گروهی با پسران دبیرستانی بر کنترل پرفشاری خون والدین آنها :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)
تعداد صفحات :۱۲
پرفشاری خون یکی از مهم ترین علل قابل پیشگیری مرگ و میر زودرس در جهان است. با این وجود، کنترل آن حتی در افرادی که تحت درمان پزشکی و دارویی هستند در سطح مطلوبی نیست. هدف از این مطالعه، بررسی تاثیر آموزش پسران دبیرستانی به شیوه بحث گروهی بر کنترل پرفشاری خون والدین آنهاست. مطالعه حاضر نیمه تجربی بوده، با حضور ۶۱ پسر دبیرستانی و والدین مبتلا به پرفشاری خون آنها، در دو گروه آزمون و شاهد انجام شد. دامنه سنی پسران دبیرستانی ۱۵.۲±۰.۴۰ و والدین ۵۰.۹±۶.۶۸ سال بود. پرفشاری خون والدین از نوع اولیه بوده، دو گروه از نظر سن و جنس با هم تطابق داشتند. برای پسران دبیرستانی گروه آزمون، هشت جلسه بحث گروهی به مدت یک ماه پیرامون پرفشاری خون و عوامل موثر بر آن طراحی و اجرا شد.فشارخون والدین به طور هفتگی به ترتیب از یک ماه قبل و حین جلسات بحث گروهی، همچنین ماه های اول و دوم بعد از اتمام جلسات بحث گروهی، اندازه گیری و ثبت گردید. میانگین میزان فشار خون سیستولیک و دیاستولیک در ماه دوم بعد از مداخله نسبت به ماه قبل از مداخله بر حسب میلی متر جیوه به ترتیب ۱۶۳±۹۸ و ۱۰۳±۷۲ در گروه آزمون و ۸۴±۴۰ و ۶۳±۲۴ در گروه شاهد کاهش نشان داد. آزمون آماری تی مستقل تفاوت بین دو گروه را پس از مداخله معنی دار نشان داد (۰.۰۰۱>P). در پایان مداخله، ۴۲.۵% از والدین در گروه آزمون در مقابل ۱۶.۷% والدین در گروه شاهد، فشار خون کنترل شده داشتند (P=0.026). با توجه به یافته های این پژوهش می توان نتیجه گرفت که بحث گروهی با پسران دبیرستانی در کنترل بهتر پرفشاری خون والدین آنها موثر است. بر این اساس پیشنهاد می شود که آموزش به شیوه بحث گروهی به عنوان یک استراتژی موثر آموزشی در زمینه مشارکت نوجوانان در ارتقاء سطح سلامت خود و خانواده هایشان به کار گرفته شود.
کلید واژه: بحث گروهی، پسران دبیرستانی، پرفشاری خون، والدین
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.