ارزشیابی وضعیت انجام کار به روش RULA در یکی از صنایع خودرو-نیروی محرکه با هدف طراحی موثر سیستم کمک حرکتی اگزواسکلتال


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزشیابی وضعیت انجام کار به روش RULA در یکی از صنایع خودرو-نیروی محرکه با هدف طراحی موثر سیستم کمک حرکتی اگزواسکلتال دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزشیابی وضعیت انجام کار به روش RULA در یکی از صنایع خودرو-نیروی محرکه با هدف طراحی موثر سیستم کمک حرکتی اگزواسکلتال  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزشیابی وضعیت انجام کار به روش RULA در یکی از صنایع خودرو-نیروی محرکه با هدف طراحی موثر سیستم کمک حرکتی اگزواسکلتال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزشیابی وضعیت انجام کار به روش RULA در یکی از صنایع خودرو-نیروی محرکه با هدف طراحی موثر سیستم کمک حرکتی اگزواسکلتال :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : سلامت کار ایران

تعداد صفحات :۱۶

زمینه و هدف: فعالیت های فیزیکی در مشاغل مختلف همانند جابه جایی دستی کالا، پوسچرهای استاتیک و دینامیک تکراری، حرکات سریع و غیره از ریسک فاکتورهای اختلالات اسکلتی-عضلانی مهم به شمار می آیند. روش های متعددی برای ارزیابی ریسک فاکتورهای ارگونومیکی تعریف شده، که هر کدام برای بررسی فاکتور خاصی به کار می روند، ولیکن کاربرد این روش ها فقط برای کشف شرایط، نتایج کاملی را به همراه نخواهند داشت و در واقع آن چه مهم می باشد بکارگیری نتایج آنالیزها برای اعمال تغییراتی کاربردی و اصلاحی خواهد بود که این مهم در این پژوهش کاربردی مدنظر بوده است. به بیان دیگر هدف از مطالعه حاضر تعیین سطح ریسک ارگونومیکی ناشی از استرس های پوسچرال با تاکید بر سه ریسک فاکتور پوسچر نامناسب، نیرو و تکرار و سپس کاربرد یافته ها در فرآیند طراحی وسیله ای کمک حرکتی، تحت عنوان اگزواسکلتال، برای تسهیل هر چه موثرتر فعالیت ها در صنعت می باشد.روش کار: در این بررسی ضمن ارزیابی اولیه شرایط کار در یکی از صنایع وابسته به خودروسازی، وضعیت های مختلف بدنی در ۱۷ ایستگاه کار به روش RULA به انجام رسید و تعداد ۶۰ کاربرگ تکمیل گردید. در پژوهش کارکردهای سیستم اگزواسکلتال اندام تحتانی کمپانی HONDA آنالیز و با توجه به اصول آن و با عنایت به نتایج ارزیابی های ارگونومیک به روش یاد شده، طراحی الگزواسکلت اندام فوقانی مورد توجه قرارگرفت. بررسی بیومکانیکال حرکت های اندام فوقانی مبتنی بر مشاهدات نیز بخش دیگری از این پژوهش را به خود اختصاص داده است.یافته ها: نتایج نشان داد که هیچ یک از پست های کاری در سطح ریسک قابل قبول قرار ندارند و اندام های گردن، تنه و پاها در سطح ریسک بالاتری نسبت به سایر اندام ها قرار دارند. تفاوت زیادی میان اطلاعات حاصل از آنالیز دست چپ و راست برای هر ایستگاه وجود نداشت و تقریبا توزیع بار کاری میان دو سمت بدن برابر بود. همچنین تاثیر چشمگیر دو ریسک فاکتور نیرو و تکرار بر پوسچرهای کاری، قابل مشاهده بود. بررسی عملکرد اگزواسکلتال هوندا، احتمال موفقیت طراحی اگزواسکلتال اندام فوقانی با رویکرد اصلاح حرکات حرفه ایی در بین کارگران صنعت مورد مطالعه را روشن ساخت.نتیجه گیری: هرچند تقسیم کار در بین کارگران، آموزش های شغلی و یا اعمال نوبت کاری در کاهش صدمات اسکلتی عضلانی مرتبط با کار می تواند نقش داشته و به نوعی شرایط ارگونومیک را در کار بهبود بخشد، لیکن بکارگیری تجهیزات کمک حرکتی اثربخشی بیشتری را از منظر اصول ارگونومیک و فیزیولوژی کار خواهد داشت. طراحی اگزواسکلتال اندام تحتانی توسط شرکت HONDA و شبیه سازی های مربوطه، مورد اخیر را به اثبات رسانده است.

کلید واژه: سطح ریسک ارگونومیکی، اختلالات اسکلتی-عضلانی، آنالیز پوسچرال RULA

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.