آسیب شناسی کاربری آموزشی مقطع دبیرستان در شهر ایلام با استفاده از GIS


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 آسیب شناسی کاربری آموزشی مقطع دبیرستان در شهر ایلام با استفاده از GIS دارای ۴۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد آسیب شناسی کاربری آموزشی مقطع دبیرستان در شهر ایلام با استفاده از GIS  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی آسیب شناسی کاربری آموزشی مقطع دبیرستان در شهر ایلام با استفاده از GIS،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن آسیب شناسی کاربری آموزشی مقطع دبیرستان در شهر ایلام با استفاده از GIS :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی (علوم جغرافیایی)

تعداد صفحات :۴۱

امروزه تبیین آسیب های کاربری آموزشی برای حل بخشی از مشکلات فرهنگی شهرها ضروری است. با این هدف به بررسی فضاهای آموزشی شهر ایلام پرداخته ایم. در این پژوهش مشخص گردید سرانه آموزشی، نحوه کاربرد فضا، نحوه استقرار در محیط و ویژگی ها و تناسبات مسائل و مشکلاتی دارند. جامعه آماری نمونه دبیرستان های شهر ایلام طی سال های ۱۳۵۵تا ۱۳۸۵ انتخاب شده است. شاخص های شعاع عملکرد مفید، جمعیت زیرپوشش، سطح زیربنا، سطوح و فضاهای آزاد، همجواری مناسب، از جنبه های گوناگون تجزیه و تحلیل شده است.در این مقاله با توجه به قابلیت های GIS در بررسی میزان تاثیرگذاری کاربری ها بر یکدیگر و همچنین ارزیابی موقعیت کاربری ها، شعاع دسترسی و آستانه های جمعیتی از مدل تحلیل Distance، Buffering بهره گرفته شده است. برای بررسی و ارزیابی دبیرستان های شهر ایلام از معیارهای کاربری اراضی (ماتریس سازگاری، مطلوبیت و ظرفیت) استفاده شده است.نتایج تحقیق نشان می دهد توزیع ناموزون فضاهای آموزشی و مکانیابی نامناسب آنها زمینه ساز بحران های شهری است. فضاهای آموزشی مقطع مورد مطالعه به لحاظ توزیع فضایی ناموزون، کارکرد مطلوبی ندارند. همچنین از لحاظ دسترسی دانش آموزان نواحی مختلف شهر به مدارس، از شعاع دسترسی مطلوب بی بهره اند. بیش از ۳۰ درصد از مدارس مورد مطالعه در حریم کاربری های ناسازگار قرار گرفته اند. همچنین از لحاظ سرانه های آموزشی، ۳۵ درصد از دبیرستان ها حداقل سرانه های استاندارد دارند و بقیه مدارس از حد سرانه های استاندارد محرومند.

کلید واژه: آسیب شناسی، شهر ایلام، فضاهای آموزشی، سیستم اطلاعات جغرافیایی، کاربری زمین، مکانیابی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.