هرمنوتیک فلسفی و برنامه درسی


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 هرمنوتیک فلسفی و برنامه درسی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد هرمنوتیک فلسفی و برنامه درسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی هرمنوتیک فلسفی و برنامه درسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن هرمنوتیک فلسفی و برنامه درسی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : نوآوری های آموزشی

تعداد صفحات :۲۶

هرمنوتیک رشته ای نوظهور در حوزه تفکر مغرب زمین است که پیشینه آن به نهضت اصلاح دینی و عصر روشنگری باز می گردد. این شاخه در دهه های اخیر رونق یافته است و در کنار معرفت شناسی، فلسفه تحلیلی و زیبایی شناسی، شان فلسفی ویژه ای احراز کرده است. به گونه ای که می توان ادعا کرد از دهه هفتم قرن بیستم، هرمنوتیک به وجهه غالب تفکر فلسفی معاصر غربی تبدیل گشته و بر دیگر گرایش های نظری تفوق یافته است. آنچه که در مورد هرمنوتیک قابل توجه است، گستره مباحث و تلقی های متنوع و گسترده از آن است. این علم که ابتدا تنها به عنوان روشی برای تفسیر کتب مقدس مورد استفاده قرار می گرفت در قرن نوزدهم توسط دیلتای به عنوان «روش شناسی خاص علوم انسانی» در جهت ارتقای اعتبار و ارزش این علوم و همطراز کردن آنها با علوم تجربی معرفی شد. اما از اوایل قرن بیستم هرمنوتیک با تلاش های مارتین هایدگر تا حد یک مکتب فلسفی ارتقا پیدا کرد؛ مکتبی که برخلاف گذشته تنها به مقوله فهم متن و روش شناسی خاص علوم انسانی محدود نشده و مطلق فهم را در دستور کار خویش قرار داده است. ورود هرمنوتیک به عرصه برنامه درسی با تلاش های نظریه پردازان نو مفهوم گرایی چون پاینار، رینولدز، اسلتری و… امکان پذیر گشته است. اگرچه مدت زمان زیادی از ورود این مکتب فلسفی به حوزه برنامه درسی نمی گذرد، اما در همین مدت کوتاه نیز حیطه های مختلفی چون نظریه پردازی برنامه درسی، پژوهش در برنامه درسی و برنامه ریزی درسی تا حد زیادی تحت تاثیر آموزه های هرمنوتیکی قرار گرفته اند. این مقاله درصدد است با مروری اجمالی بر تاریخچه و ریشه کلمه هرمنوتیک، شرایط برنامه درسی را از حیث نظریه پردازی، پژوهش و برنامه ریزی در حیطه هرمنوتیک فلسفی، با تاکید بر دیدگاه های هایدگر و گادامر، مورد بررسی قرار دهد. نتیجه این بررسی نشان می دهد که تحت تاثیر این مکتب فلسفی، نظریه پردازی، پژوهش و برنامه ریزی برنامه درسی ماهیتی تکثرگرا، دیالکتیکی و بافت محور خواهد داشت.

کلید واژه: هرمنوتیک، هرمنوتیک فلسفی، برنامه درسی، چرخه هرمنوتیک، امتزاج افق ها

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.