بررسی نوع انگیزه یادگیری زبان انگلیسی در دانشجویان پزشکی و دندان ‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نوع انگیزه یادگیری زبان انگلیسی در دانشجویان پزشکی و دندان ‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نوع انگیزه یادگیری زبان انگلیسی در دانشجویان پزشکی و دندان ‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نوع انگیزه یادگیری زبان انگلیسی در دانشجویان پزشکی و دندان ‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نوع انگیزه یادگیری زبان انگلیسی در دانشجویان پزشکی و دندان ‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

تعداد صفحات :۱۳

زمینه و هدف: انگیزه، متغیری است که در مقوله یادگیری از آن به عنوان یک رکن اساسی یاد می ‌شود. صاحبنظران، آن را به دو گونه انگیزه یک‌ پارچه (Integrative) و انگیزه ابزاری (Instrumental) طبقه ‌بندی می ‌کنند. در این مطالعه، انگیزه‌ دانشجویان رشته ‌های پزشکی و دندان ‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در یادگیری زبان انگلیسی مورد بررسی قرار گرفته است.مواد و روش‌ ها: این مطالعه توصیفی – مقطعی در سال ۱۳۸۸ انجام شد و کلیه دانشجویان رشته‌ های پزشکی و دندان ‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان که در مقطع علوم پایه مشغول به تحصیل بودند (۲۰۰ نفر)، مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار جمع ‌آوری اطلاعات، پرسشنامه استاندارد انگیزه ‌های یادگیری و نگرش Gardner بود. اطلاعات با استفاده از آزمون ‌های توصیفی و تحلیلی از جمله t مستقل تجزیه و تحلیل شدند.یافته ‌ها: از دانشجویان مورد بررسی، %۳۵.۵ در رشته دندان ‌پزشکی و %۶۴.۵ در رشته ‌پزشکی تحصیل می ‌کردند. از این تعداد، %۴۴.۸ پسر و %۵۵.۲ دختر بودند. میانگین کلی نمره بدست آمده از بررسی سوالات مربوط به سنجش انگیزه ‌های یک‌ پارچه (۳.۸۳) و ابزاری (۴.۲۱)، به ترتیب نشان ‌دهنده انگیزه زیاد و خیلی زیاد دانشجویان در یادگیری زبان انگلیسی بود. مقایسه میانگین کلی نمرات انگیزه‌ های یک ‌پارچه و ابزاری، تفاوت معنی ‌داری نشان نداد.نتیجه ‌گیری: این مطالعه نشان ‌دهنده انگیزه بالای دانشجویان پزشکی و دندان ‌پزشکی دانشگاه علوم ‌پزشکی رفسنجان در یادگیری زیان انگلیسی، و افزایش این انگیزه در طول دوران دانشگاه نسبت به دوران دبیرستان می ‌باشد. لذا بایستی دانشجویان را با برنامه ‌ریزی صحیح در جهت یادگیری بیشتر، یاری نمود.

کلید واژه: انگیزه یکپارچه، انگیزه ابزاری، زبان دوم، زبان انگلیسی، دانشجویان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.