بررسی تاثیر ارتقا پایه تحصیلی بر پیشرفت سطوح درک خواندن دانش آموزان کم شنوا


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر ارتقا پایه تحصیلی بر پیشرفت سطوح درک خواندن دانش آموزان کم شنوا دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر ارتقا پایه تحصیلی بر پیشرفت سطوح درک خواندن دانش آموزان کم شنوا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر ارتقا پایه تحصیلی بر پیشرفت سطوح درک خواندن دانش آموزان کم شنوا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر ارتقا پایه تحصیلی بر پیشرفت سطوح درک خواندن دانش آموزان کم شنوا :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : (شنوایی شناسی) auditory and vesitibular research

تعداد صفحات :۹

زمینه و هدف: دانش آموزان کم شنوا به دلیل کم شنوایی از حیث پرورش مهارت های زبانی با تاخیر مواجه می شوند و به همین جهت در معرض مشکلات خواندن نیز قرار می گیرند. به منظور بررسی تاثیر ارتقا پایه تحصیلی بر بهبودبخشی و پیشرفت سطوح درک خواندن، دانش آموزان پایه های تحصیلی چهارم ابتدایی و سوم راهنمایی بر اساس آزمون بین المللی سواد خواندن در این تحقیق مورد مقایسه قرار گرفتند.روش بررسی: پژوهش از نوع مقطعی و ابزار آزمون دفترچه استاندارد شده بین المللی PIRLS سال ۲۰۰۱ در نظر گرفته شد. ۳۶ دانش آموز پایه چهارم ابتدایی و سوم راهنمایی با کم شنوایی متوسط رو به شدید و شدید از مدارس استثنایی شهرستان های کرج، شهریار، رباط کریم و هشتگرد در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند و در تجزیه و تحلیل داده ها از t مستقل استفاده شد.یافته ها: در تحلیل یافته ها در اولین سطح، تمرکز و بازیابی صریح اطلاعات، دانش آموزان سوم راهنمایی به طور معنی داری بهتر از پایه چهارم ابتدایی عمل نمودند ((p<0.05 ولی در سایر سطوح، استنباط مستقیم، تفسیر و تلفیق ایده ها، بررسی و ارزیابی محتوا، اختلاف معنی داری مشاهده نشد(p>0.05).نتیجه گیری: دانش آموزان کم شنوا علیرغم ارتقا پایه تحصیلی در سطوح عمیق درک خواندن دچار ضعف بودند. در سیاست گذاری های آموزش ویژه، تداوم خدمات توانبخشی در مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان و همچنین ارائه آموزش های خاص جهت بهبود سطوح پیچیده درک خواندن باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

کلید واژه: ارتقا پایه تحصیلی، درک خواندن، دانش آموزان کم شنوا

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.