خلاقیت در کودکان: بررسی مدل علی کنترل ادراک شده، سبک های انگیزشی و خلاقیت


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 خلاقیت در کودکان: بررسی مدل علی کنترل ادراک شده، سبک های انگیزشی و خلاقیت دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد خلاقیت در کودکان: بررسی مدل علی کنترل ادراک شده، سبک های انگیزشی و خلاقیت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی خلاقیت در کودکان: بررسی مدل علی کنترل ادراک شده، سبک های انگیزشی و خلاقیت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن خلاقیت در کودکان: بررسی مدل علی کنترل ادراک شده، سبک های انگیزشی و خلاقیت :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)

تعداد صفحات :۳۳

پرورش خلاقیت از جمله اهداف اساسی است که همواره مدنظر محققان و برنامه ریزان تعلیم و تربیت قرار گرفته است. تاثیر باورهای شناختی و انگیزشی بر خلاقیت در تحقیقات بسیاری مورد کنکاش قرار گرفته است. هدف از پژوهش حاضر بررسی قدرت پیش بینی باورهای اسنادی در خلاقیت کودکان با واسطه گری سبک های انگیزشی بود. در این راستا مدلی سلسله مراتبی ارائه شد که در آن باورهای اسنادی به عنوان متغیر برون زاد، سبک های تنظیمی انگیزش به عنوان متغیر واسطه ای و خلاقیت به عنوان متغیر درون زاد در نظر گرفته شدند. مفروضه اصلی مدل وجود نقش واسطه گری سبک های انگیزشی در رابطه متغیر برونزاد و درون زاد مدل بود. نمونه پژوهش حاضر ۱۳۲ دانش آموز پسر مقطع ابتدایی در پایه های کلاسی چهارم و پنجم، ناحیه یک آموزش و پرورش شهر شیراز بود. به منظور بررسی باورهای اسنادی از پرسشنامه ادراک کنترل دانش آموز ولبرن و همکاران و برای تعیین سبک های انگیزشی از پرسشنامه خودگردانی یادگیری ریان و کانل استفاده شد. جهت اندازه گیری خلاقیت شیوه سنجش عملیاتی خلاقیت آمابیل به کار گرفته شد. روایی و پایایی ابزارهای مورد نظر احراز گردید. یافته های حاصل از تجزیه و تحلیل رگرسیون چندمتغیره به شیوه همزمان نشان داد که باورهای اسنادی راهبردی و ظرفیتی چه به صورت تفکیکی و چه به صورت همزمان پیش بینی کننده سبک های تنظیمی انگیزش بودند. چنانچه در سبک تنظیمی بیرونی، باورهای راهبردی تلاش و دیگران به صورت مثبت، و باورهای ظرفیتی تلاش و توانایی به صورت منفی پیش بینی کننده بودند. در سبک تنظیمی درون فکنی، صرفا دیگران پیش بینی کننده مثبت بودند. در سبک تنظیمی همانندسازی، باورهای راهبردی تلاش و عوامل ناشناخته به صورت منفی و باور راهبردی دیگران و باور ظرفیتی توانایی به صورت مثبت این عامل را پیش بینی نمودند. در سبک تنظیمی درونی نیز عامل توانایی با ضریب مثبت و عامل راهبردی ناشناخته و عامل ظرفیتی شانس به صورت منفی پیش بینی کننده معنادار بودند. همچنین از سبک های تنظیمی فقط سبک تنظیمی درون فکنی با قدرت پیش بینی کنندگی منفی و سبک تنظیمی همانندسازی با قدرت پیش بینی کنندگی مثبت، خلاقیت در کودکان را تبیین کردند. یافته های حاصل موید فرضیه های ذکر شده بودند.

کلید واژه: خلاقیت، سبک های انگیزشی، باورهای اسنادی (کنترلی، راهبردی و ظرفیتی)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.