بررسی آگاهی، نگرش و عملکرد معلمان مقطع ابتدایی شهر رشت نسبت به اختلال نقص توجه-بیش فعالی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی آگاهی، نگرش و عملکرد معلمان مقطع ابتدایی شهر رشت نسبت به اختلال نقص توجه-بیش فعالی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی آگاهی، نگرش و عملکرد معلمان مقطع ابتدایی شهر رشت نسبت به اختلال نقص توجه-بیش فعالی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی آگاهی، نگرش و عملکرد معلمان مقطع ابتدایی شهر رشت نسبت به اختلال نقص توجه-بیش فعالی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی آگاهی، نگرش و عملکرد معلمان مقطع ابتدایی شهر رشت نسبت به اختلال نقص توجه-بیش فعالی :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان
تعداد صفحات :۱۰
مقدمه: بیش فعالی و کمبود توجه (ADHD) شایع ترین اختلال روانپزشکی در کودکان است که ۳ تا ۷ درصد کودکان را در سن مدرسه مبتلا می کند.این کودکان در خطر اختلال عملکرد تحصیلی و رابطه با همسالان در مدرسه هستند. چون معلمان در مواجهه مستقیم با مسائل تحصیلی و رفتاری دانش آموزان بوده و نقش کلیدی در شناسایی، ارجاع و درمان دانش آموزان ADHD دارند، لازم است دید درستی در خصوص مشکل کودکان مبتلا داشته باشند تا بتوانند عملکرد صحیحی اتخاذ کنند. به این ترتیب معلمان می توانند نقش مهمی در بهبود عملکرد این کودکان داشته باشند.هدف: ارزیابی آگاهی، نگرش و عملکرد معلمان مقطع ابتدایی شهر رشت در خصوصADHD مواد و روش ها: مطالعه به روش مقطعی بر ۴۰۰ نفر از معلمان مقطع ابتدایی شهر رشت در سال ۸۸ انجام شد. مدارس به طور تصادفی به تفکیک از مدرسه های دولتی و غیرانتفاعی انتخاب شدند و از هر مدرسه ۱۰ معلم در مطالعه شرکت کردند. بررسی با استفاده از پرسشنامه خودگزارشگر و بدون نام شامل بخش های اطلاعات جمعیت شناختی، سنجش آگاهی، نگرش و عملکرد و همچنین منبع دریافت اطلاعات در خصوص این اختلال بود.اعتبار پرسشنامه به تایید پنج نفر از روانپزشکان کودک رسید و برای بررسی پایایی پرسشنامه، مطالعه ای پایلوت انجام شد. ضریب آلفای کرونباخ، ۰.۷۸ بدست آمد.نتایج: در این مطالعه نسبت معلمان زن به مرد ۳۴۴ به ۵۶ بود که با پراکندگی جنسی طبیعی در مدارس ابتدایی شهری همخوانی دارد. آگاهی معلمان در خصوص ADHD در حد متوسط و نگرش اکثر آنها نسبت به دانش آموزان مبتلا خنثی بوده است. در عین حال اغلب معلمان عملکرد خوبی در خصوص این کودکان داشتند. میانگین نمره نگرش و عملکرد در زنان بالاتر از مردان بود. میانگین نمره نگرش معلمان در سطوح مختلف تحصیل از لحاظ آماری معنی دار بود (P=0.003). بین نمره آگاهی و نگرش با عملکرد معلمان رابطه معنی داری بدست آمد (به ترتیب P=0.0001، r=0.18؛ P=0.001، r=0.16).نتیجه گیری: معلمانی که آگاهی بیشتر و نگرش مثبت تری داشتند، عملکرد بهتری در رابطه با این دانش آموزان نشان دادند. عملکرد خوب معلمان با وجود نگرش خنثی می تواند ناشی از تاثیر عوامل مداخله کننده مختلف در نگرش و عملکرد باشد و ریشه در پیچیدگی عملکرد مغزی و رفتار انسان ها دارد.
کلید واژه: آگاهی، اختلال بیش فعالی ناشی از کمبود توجه، دانش آموزان، معلمان، نگرش
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.