عنوان فارسی: اخلاق، استعاره و بازی (عنوان عربی: الاخلاق، الاستعاره و اللعب)


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: اخلاق، استعاره و بازی (عنوان عربی: الاخلاق، الاستعاره و اللعب) دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: اخلاق، استعاره و بازی (عنوان عربی: الاخلاق، الاستعاره و اللعب)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: اخلاق، استعاره و بازی (عنوان عربی: الاخلاق، الاستعاره و اللعب)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: اخلاق، استعاره و بازی (عنوان عربی: الاخلاق، الاستعاره و اللعب) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : روش شناسی علوم انسانی (حوزه و دانشگاه)

تعداد صفحات :۲۹

چکیده فارسی:هدف این نوشته آن است که با بررسی نظریه ها و مدل های روان شناسان اخلاق و پیوند زدن این مباحث با مفهوم «استعاره»، پیشنهادی کاربردی برای تقویت تفکر اخلاقی کودکان، از طریق بازی و ادبیات ارائه کند. ابتدا به بررسی الگوی پیاژه برای رشد اخلاقی کودک می پردازیم و سپس بحث را با بررسی آرا کولبرگ، از دیگر روان شناسانی که در قالب رویکرد شناختی، به این موضوع نگاه کرده است، دنبال می کنیم. در ادامه، با بیان برخی انتقادهای وارد بر این رویکرد، به بررسی آرا گیلیگن، از نظریه پردازان فمینیست، در باب نسبت رشد اخلاق و «روایت» می پردازیم. سپس با طرح نکاتی درباره تعریف مفهوم استعاره، به استعاره های مفهومی و غیر زبانی خواهیم پرداخت. هدف از این نکات آن است که بتوانیم «بازی»، به ویژه «بازی وانمودی» را به عنوان نوعی استعاره مفهومی تعمیم یافته تعریف کنیم. چنین تعریفی به ما اجازه می دهد که در چارچوب رویکرد روایت محور به اخلاق، به امکانات بالقوه ادبیات و بازی به عنوان یکی از مهم ترین سرچشمه های تقویت قوه اخلاقی کودکان بیشتر واقف شویم.

چکیده عربی:یستعرض کاتب المقاله نظریات و نماذج علماء نفس الاخلاق و یربط هذه المواضیع من خلال مفهوم الاستعاره باقتراح عملی یستهدف تقویه الذهنیه الاخلاقیه لدی الاطفال عن طریق اللعب و الأدبیات. یستهل الکاتب بحثه بعرض نموذج «پیاجه» حول تربیه الاخلاق فی مرحله الطفوله و یتناول بحث آراء «کولبرک» – أحد علماء النفس الذین لهم رؤیه معرفتیه. حول هذا الموضوع ینتقل الکاتب بعد ذلک الی ذکر بعض الانتقادات التی و جهت لهذا المنهج ثم یتعرض الی بحث الاراء التی طرحها«جلیجن» – احد الذین ساهموا بوضع نظریه مساواه الجنسین – و التی ترتبط بتربیه الاخلاق و الروایه. کذلک تتطرق المقاله الی تعریف مفهوم الاستعاره و تتحدث عن نوعین من الاستعارات: استعارات خاصه بالمفهوم و استعارات غیر لفظیه. ان الهدف الذی یتوخاه کاتب المقاله هو التمکن من تعریف اللعب – خاصه اللعب المصطنع – علی انه احد انواع الاستعارات الخاصه بالمفهوم المستخدم علی نطاق واسع. ان مثل هذا التعریف یمکننا – و بالاستعانه باسلوب الترکیز علی الروایه فی بناء الاخلاق – من الاحاطه بنحو افضل بالامکانیات المتوفره للأدبیات و الألعاب باعتبارها أحدی اهم مصادر بناء القواعد الاخلاقیه فی مرحله الطفوله.

کلید واژه: کلیدواژه فارسی: روان شناسی اخلاق، رویکرد شناختی به رشد اخلاقی، رویکرد روایت محور به رشد اخلاقی، استعاره مفهومی، بازی (کلیدواژه عربی: علم نفس الاخلاق، الاسلوب المعرفتی للنمو الاخلاقی، اسلوب الترکیز علی الروایه فی بناء القواعد الاخلاقیه، استعاره خاصه بالمفهوم، اللعب)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.