مقایسه‌ سواد اطلاعاتی دانشجویان واحد بین‌ الملل با دانشجویان دانشکده‌ پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جندی ‌شاپور اهواز – شاخه‌ آبادان


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه‌ سواد اطلاعاتی دانشجویان واحد بین‌ الملل با دانشجویان دانشکده‌ پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جندی ‌شاپور اهواز – شاخه‌ آبادان دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه‌ سواد اطلاعاتی دانشجویان واحد بین‌ الملل با دانشجویان دانشکده‌ پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جندی ‌شاپور اهواز – شاخه‌ آبادان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه‌ سواد اطلاعاتی دانشجویان واحد بین‌ الملل با دانشجویان دانشکده‌ پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جندی ‌شاپور اهواز – شاخه‌ آبادان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه‌ سواد اطلاعاتی دانشجویان واحد بین‌ الملل با دانشجویان دانشکده‌ پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جندی ‌شاپور اهواز – شاخه‌ آبادان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت اطلاعات سلامت

تعداد صفحات :۱۸

مقدمه: با گسترش دانش و اطلاعات در کلیه‌ زمینه ‌های علمی، هر دانشجو، استاد و محقق، جهت رفع نیاز اطلاعاتی خود به برخورداری از برخی مهارت ‌ها و دانش ‌ها نیاز دارد که یکی از آنها سواد اطلاعاتی می ‌باشد. این مقاله به تعیین و مقایسه‌ سطح سواد اطلاعاتی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی ‌شاپور اهواز – شاخه‌ آبادان پرداخت و همچنین تاثیر برخی متغیرهای جمعیت ‌شناختی و مدت زمان حضور دانشجویان در دانشگاه بر سطح سواد اطلاعاتی آنان را معین کرد.روش بررسی: این پژوهش از نوع پیمایشی – توصیفی بود و در سال تحصیلی ۸۸-۱۳۸۷ انجام گردید. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه‌ محقق ‌ساخته با الگوگیری از پرسشنامه‌ های موجود در این زمینه بود. جامعه‌ آماری پژوهش شامل ۲۲۲ نفر دانشجویان واحد بین ‌الملل و دانشکده‌ پرستاری آبادان بود که به علت تعداد محدود جامعه‌ آماری، نمونه‌ گیری انجام نشد. در این پژوهش، با قرار دادن نسخه‌ ای از پرسشنامه در اختیار تعداد ۵ تن از استادان گروه کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه شهید چمران و استفاده از نظر مشاور آماری مربوط، روایی پرسشنامه تایید گردید. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از Cronbach”s alpha محاسبه و برابر ۰.۸۹ تعیین شد که نشان دهنده‌ بالا بودن پایایی پرسشنامه بود. جهت جمع ‌آوری اطلاعات، پرسشنامه ‌ها در کلاس درس توزیع و در همان مکان جمع ‌آوری گردید. در تحلیل یافته ‌ها از نرم ‌افزار آماری SPSS13 استفاده شد. در تحلیل توصیفی از فراوانی، درصد فراوانی، میانگین و انحراف معیار و در تحلیل استنباطی از آزمون تحلیل واریانس یک طرفه (ANOVA)، آزمون t و آزمونTukey استفاده گردید و برای تعیین رابطه‌ بین متغیرهای مورد مطالعه، از آزمون ضریب همبستگی Spearman استفاده شد.یافته‌ ها: دانشجویان واحد بین ‌الملل از سواد اطلاعاتی بیشتری نسبت به دانشجویان پرستاری برخوردار بودند، اما در مجموع، جامعه مورد مطالعه از سطح سواد اطلاعاتی «متوسط» برخوردار بود. دانشجویان مورد مطالعه در یافتن منابع اطلاعاتی مورد نیاز خود در کتابخانه، استفاده از رایانه و تجهیزات جانبی آن، اعتماد به نفس هنگام جست و جوی اطلاعات، ارزیابی اطلاعات بازیابی شده، رضایت از نتایج جست و جو و توانایی درخواست کمک از کتابدار، در سطح «متوسط» قرار داشتند، ولی در یافتن اطلاعات مورد نیاز خود در اینترنت و استفاده از عملگرهای منطقی در سطح «کم» قرار داشتند. در این جامعه، کتاب بیشتر از سایر منابع اطلاعاتی مورد استفاده قرار می‌ گرفت و در بین کانال‌‌‌‌‌‌ های اطلاعاتی، از شبکه‌ های اطلاعاتی استفاده‌ بیشتری می ‌شد.نتیجه‌ گیری: با توجه به اینکه سواد اطلاعاتی جامعه‌ مورد مطالعه در سطح متوسط قرار دارد، برنامه ‌ریزی جهت ارایه‌ آموزش ‌های لازم در راستای ارتقای سواد اطلاعاتی این جامعه لازم به نظر می ‌رسد.

کلید واژه: سواد اطلاعاتی، دانشگاه ‌ها، دانشجویان، منابع اطلاعاتی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.