عنوان فارسی: تفکر انتقادی: جنس یا رشته تحصیلی؟ (عنوان عربی: الفکر النقدی: الجندر ام الفرع الدراسی؟)


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
13 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: تفکر انتقادی: جنس یا رشته تحصیلی؟ (عنوان عربی: الفکر النقدی: الجندر ام الفرع الدراسی؟) دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: تفکر انتقادی: جنس یا رشته تحصیلی؟ (عنوان عربی: الفکر النقدی: الجندر ام الفرع الدراسی؟)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: تفکر انتقادی: جنس یا رشته تحصیلی؟ (عنوان عربی: الفکر النقدی: الجندر ام الفرع الدراسی؟)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: تفکر انتقادی: جنس یا رشته تحصیلی؟ (عنوان عربی: الفکر النقدی: الجندر ام الفرع الدراسی؟) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله تحقیقات زنان(مجله مطالعات زنان)

تعداد صفحات :۲۰

چکیده فارسی:در جهت مقایسه تمایلات تفکر انتقادی و مولفه های آن بر اساس جنس و رشته تحصیلی ۷۱۴ نفر از دانش آموزان دختر و پسر سال سوم دو رشته ریاضی فیزیک و علوم انسانی با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای از مناطق ۶ و ۱۱ آموزش و پرورش شهر تهران، انتخاب شدند و به پرسشنامه تمایلات تفکر انتقادی کالیفرنیا (فشیون، فشیون و گانکرلو، ۲۰۰۱) پاسخ دادند. نتایج پژوهش نشان داد که دو جنس فقط در دو مولفه تمایلات تفکر انتقادی تفاوت معناداری دارند: اعتماد به توانایی تفکر انتقادی خود و بلوغ در قضاوت. از طرفی دو مولفه اعتماد به توانایی تفکر انتقادی خود و جستجوگری حقایق تفاوت معناداری را برحسب رشته تحصیلی نشان می دهند. درنهایت اثر تعاملی جنسیت و رشته تحصیلی بر مولفه های تفکر انتقادی تفاوت معناداری را در اعتماد به توانایی تفکر انتقادی خود و بلوغ در قضاوت نشان داد. می توان نتیجه گرفت که تمایلات تفکر انتقادی متاثر از جنسیت و رشته تحصیلی می باشد.
چکیده عربی:تم فی اطار مقارنه میول الفکر النقدی و عناصره علی اساس الجندر (الذکوره و الأنوثه) و الفرع الدراسی، انتخاب ۷۱۴ شخصا من التلامذه من البنات و البنین للسنه الثالثه لفرعی الریاضیات – الفیزیاء و العلوم الإنسانیه من خلال اعتماد اسلوب اختیار العینات العنقودیه من منطقتی ۶ و ۱۱ للتربیه و التعلیم فی مدینه طهران حیث أجابوا علی استماره کالیفرنیا لمیول الفکر النقدی (فشیون، فشیون و غانکرلو، ۲۰۰۱). و تظهر نتائج البحث بان الجنسین یختلفان فقط فی عنصرین لمیول الفکر النقدی: الثقه بقدرات فکرهم النقدی والبلوغ فی اصدار الأحکام. من جهه أخری فان عنصری الثقه بقدرات الفکر النقدی و البحث عن الحقائق، تظهر تباینا ذا مغزی فی الفرعین الدراسیین. و بالتالی فان الأثر التعاملی للجندر و الفرع الدراسی علی عناصر الفکر النقدی أظهر تباینا ذا مغزی فی الثقه بقدرات الفکر النقدی و البلوغ فی إصدار الأحکام.و یمکن استنتاج أن میول الفکر النقدی تتاثر بالجندر و الفرع الدراسی.

کلید واژه: کلیدواژه فارسی: تفکر انتقادی، تمایلات تفکر انتقادی، جنسیت، تهدید کلیشه ای، رشته تحصیلی (کلیدواژه عربی: الفکر النقدی، میول الفکر النقدی، الجندر، التهدید الکلیشیه، الفرع الدراسی)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.