مقاله وضعیت ارزشیابی تحصیلی دروس تخصصی نظری دوره کارشناسی پیوسته مامایی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله وضعیت ارزشیابی تحصیلی دروس تخصصی نظری دوره کارشناسی پیوسته مامایی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله وضعیت ارزشیابی تحصیلی دروس تخصصی نظری دوره کارشناسی پیوسته مامایی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله وضعیت ارزشیابی تحصیلی دروس تخصصی نظری دوره کارشناسی پیوسته مامایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله وضعیت ارزشیابی تحصیلی دروس تخصصی نظری دوره کارشناسی پیوسته مامایی :
مقاله وضعیت ارزشیابی تحصیلی دروس تخصصی نظری دوره کارشناسی پیوسته مامایی که چکیدهی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۸۸ در مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی از صفحه ۳۴۶ تا ۳۵۵ منتشر شده است.
نام: وضعیت ارزشیابی تحصیلی دروس تخصصی نظری دوره کارشناسی پیوسته مامایی
این مقاله دارای ۱۰ صفحه میباشد، که برای تهیهی آن میتوانید بر روی گزینهی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله ارزشیابی تحصیلی
مقاله آموزش مامایی
مقاله دروس تخصصی
مقاله طبقه بندی بلوم
چکیده و خلاصهای از مقاله:
مقدمه: استفاده از آزمون خوب پیشرفت تحصیلی، مستلزم در نظر گرفتن تمامی هدف های آموزشی و همه محتوای برنامه درسی است. در این تحقیق، با توجه به اهمیت دروس تخصصی نظری مامایی، محققین به ارزیابی نحوه ارزشیابی و بررسی سوالات آزمون های ارزشیابی از نظر سطح سوالات و تطابق آن با اهداف آموزشی پرداخته اند.
روش ها: این تحقیق توصیفی به شکل مقطعی بر روی ارزشیابی های هجده درس تخصصی نظری مامایی طی دو نیم سال تحصیلی ۸۶-۱۳۸۵ انجام شد. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه بود. متغیرهای مورد بررسی شامل ابزارهای ارزشیابی، توزیع نوع سوالات، سطح سوالات امتحان و سطح عنوان شده در طرح درس (بر اساس طبقه بندی بلوم) و ضریب دشواری و شاخص تمیز سوالات، تعداد سوالات مناسب و تعداد سوالات امتحان برای هر محتوای درسی بود. نتایج: در پنج درس (۲۷۷۸ درصد) امتحان میان ترم برگزار شده بود. هفتاد و یک درصد سوالات در سطح یک طبقه بندی بلوم قرار داشت. بین سطح سوالات امتحانات میان ترم و پایان ترم با سطح اهداف آموزشی ارتباط معنی داری وجود داشت. فراوانی نسبی سوالات آسان در امتحانات پایان ترم ۵۲۳۵ درصد بود و ۴۴۲۷ درصد سوالات دارای ضریب تمیز مناسب بودند. بین تعداد سوالات به ازای هر محتوای آموزشی در امتحان با برآورد تعداد سوالات مناسب برای هر محتوای آموزشی، همبستگی معنی دار بود.
نتیجه گیری: اکثر ارزشیابی های انجام شده دروس تخصصی نظری مامایی از نوع تراکمی و سوالات عمدتا آسان و نسبت سوالات با تمیز کم و نامناسب نیز بیش از حد مورد انتظار است. سوالات چند گزینه ای، معمول ترین ابزار اندازه گیری در ارزشیابی دروس نظری تخصصی مامایی است که با کاهش سطح سوالات از سطوح مورد انتظار همراه شده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.