نظام ارتباطات و رابطه آن با تعارض سازمانی در مجتمع بیمارستانی حضرت رسول اکرم (ص) تهران


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
17 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نظام ارتباطات و رابطه آن با تعارض سازمانی در مجتمع بیمارستانی حضرت رسول اکرم (ص) تهران دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نظام ارتباطات و رابطه آن با تعارض سازمانی در مجتمع بیمارستانی حضرت رسول اکرم (ص) تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نظام ارتباطات و رابطه آن با تعارض سازمانی در مجتمع بیمارستانی حضرت رسول اکرم (ص) تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نظام ارتباطات و رابطه آن با تعارض سازمانی در مجتمع بیمارستانی حضرت رسول اکرم (ص) تهران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)

تعداد صفحات :۱۳

تعارض غیرکارکردی (مخرب) می تواند موجب اتلاف انرژی، کاهش عملکرد و ایجاد مانع در ارائه خدمات به مشتریان سازمان گردد. با توجه به اهمیت ارتباطات سالم و موثر در سازمانهای بهداشتی درمانی، این پژوهش با هدف تعیین رابطه نظام ارتباطات با تعارض سازمانی بیمارستان حضرت رسول (ص) تهران، انجام گرفت.روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع مطالعات همبستگی بوده و به صورت مقطعی در بهار ۱۳۸۷ اجرا گردید. دو جامعه آماری این پژوهش مدیران (Nm=70) و کارکنان (Np=753) رسته های مختلف بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تهران بودند. با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران و مطابقت با جدول مورگان و کرجسی، از جامعه مدیران نمونه ۲۶ نفری و از جامعه کارکنان نمونه ۲۳۹ نفری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه های پژوهشگر ساخته بود که با توضیحات پژوهشگر به روش خود ایفا پاسخ داده شدند. داده ها با استفاده از شاخصهای آمار توصیفی، تحلیل همبستگی پیرسون، تحلیل واریانس آزمون F و رگرسیون چندمتغیره مورد تحلیل قرار گرفت.یافته ها: در زمینه تعارض بین فردی مدیران وکارکنان، میانگین بدست آمده (۱.۸۹) از میانگین واقعی (۳) کمتر بود. در بین مولفه های نظام ارتباطات،سه مولفه که در حد مطلوب برآورد شد عبارت بودند از: مثبت گرایی (میانگین ۳.۳۳)، همدلی (میانگین ۳.۲۰)، روحیه حمایتگری (میانگین ۲.۲۴). بین نظام ارتباطات (روحیه حمایتگری، مثبت گرایی و تساوی) از یک سو و تعارض بین فردی مدیران و کارکنان رابطه معنی داری وجود داشت (r=0.651) و در این بین، روحیه حمایتگری نقش مهمتری را در رگرسیون یا میزان تعارض بین فردی ایفا می کرد (ضریب بتای استاندارد شده=۰.۵۱۵).نتیجه گیری: با توجه به رابطه معنی دار و معکوس بین اکثر مولفه های ارتباطات اثربخش با تعارض بین فردی مدیران و کارکنان، بهبود نظام ارتباطات از طریق ایجاد فضای مناسب حمایتگرانه و انتقال حس همتراز بودن و تساوی از لحاظ موقعیت اجتماعی و شغلی، ایجاد حس خوشایند نسبت به خود وطرف مقابل می تواند در کاهش تعارضات موثر واقع شود.

کلید واژه: نظام ارتباطات،تعارض، مدیران،کارکنان، بیمارستان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.