متعلق جعل و ملاک مجعولیت در آرای حکمای مسلمان


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 متعلق جعل و ملاک مجعولیت در آرای حکمای مسلمان دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد متعلق جعل و ملاک مجعولیت در آرای حکمای مسلمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی متعلق جعل و ملاک مجعولیت در آرای حکمای مسلمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن متعلق جعل و ملاک مجعولیت در آرای حکمای مسلمان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : معرفت فلسفی

تعداد صفحات :۲۴

کلمه «جعل» معانی گوناگونی دارد. افاده اصل واقعیت در معنای جعل مورد اتفاق حکمای مسلمان است؛ اما مصداق اصل واقعیت، یعنی وجود، ماهیت یا صیرورت، محل نزاع می باشد. متاخران در تبیین نظر حکمای مشایی و اشراقی نیز وحدت نظر ندارند. عده ای صیرورت را، و گروهی ماهیت را متعلق جعل در اندیشه متقدمان مسلمان دانسته اند. برخی نیز بر این باورند که از آثار این بزرگان، بوی مجعولیت وجود به مشام می رسد. در حکمت متعالیه، بر پایه اصالت وجود و تقسیم دوضلعی آن به رابط و مستقل، ملاک مجعولیت رابط بودن است؛ از این طریق، مجعولیت ماهیت و اتصاف منتفی می گردد. نظر نهایی صدرایی در تحلیل رابطه علی و معلولی به اینجا می رسد که تنها یک وجود حقیقی و نفسی محقق است که آن ذات خداوند می باشد، و ماسوا تجلیات و شئونات او هستند. در این صورت، مجعولیت نیز مصداقی نخواهد داشت. وجود حقیقی خداست که فوق جعل است و بقیه، وجود حقیقی نداشته و دون جعل اند.

کلید واژه: جعل، مجعول بالذات، وجود رابط، ماهیت، صیرورت

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.