تاثیر آموزش روش ذهن آگاهی گروهی بر میزان علائم اختلال وسواس – اجباری در زنان شهر اصفهان


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
10 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش روش ذهن آگاهی گروهی بر میزان علائم اختلال وسواس – اجباری در زنان شهر اصفهان دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش روش ذهن آگاهی گروهی بر میزان علائم اختلال وسواس – اجباری در زنان شهر اصفهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش روش ذهن آگاهی گروهی بر میزان علائم اختلال وسواس – اجباری در زنان شهر اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش روش ذهن آگاهی گروهی بر میزان علائم اختلال وسواس – اجباری در زنان شهر اصفهان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : (یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی

تعداد صفحات :۲۰

هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر آموزش روش ذهن آگاهی گروهی، بر میزان علائم اختلال وسواس- اجبار بوده است. در این پژوهش، از روش تجربی به صورت طرح «پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه» استفاده شد. از میان ۱۲۰ نفر زنان مراجعه کننده به مراکز درمانی خصوصی و دولتی شهر اصفهان (پاییز ۸۸) که طی مصاحبه تشخیصی بر اساس متن تجدید نظر شده چهارمین راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی از سوی روانپزشک یا روانشناس بالینی مبتلا به اختلال وسواسی- اجباری تشخیص داده شده بودند ۲۴ نفر به طور تصادفی از میان جامعه پژوهش انتخاب و در دو گروه آموزشی وگواه جایگزین شدند. آزمودنی ها پرسشنامه وسواس – اجبار ییل براون و مادزلی را در سه نوبت (پیش از درمان، پس از درمان و پی گیری ۲ ماه) تکمیل کردند. گروه آموزشی طی ۸ جلسه هفتگی دو ساعته تحت آموزش شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی قرار گرفتند. آزمودنی های گروه گواه بدون هیچ نوع آموزشی فقط پرسشنامه های فوق را پر کردند. نتایج تحلیل کواریانس دال بر تاثیر آموزش روش ذهن آگاهی گروهی در بهبودی معنادار علائم کلی وسواس در مرحله پس آزمون و تداوم این بهبودی پس از یک دوره دو ماهه پیگیری بود (p<0.0001). همچنین نتایج حاکی از تاثیر این روش در بهبودی معنادار علائم شستشو (p<0.05)، وارسی ((p<0.001، کندی ( (p<0.0001و تردید وسواسی ( (p<0.002در مرحله پس آزمون و تداوم این بهبودی پس از دوره دو ماهه پیگیری در علائم شستشو (p<0.0001)، وارسی ((p<0.0001، کندی ( (p<0.0001و تردید وسواسی ( (p<0.0001در مبتلا به اختلال وسواس – اجبار بود. بر اساس نتایج بدست آمده مشخص گردید که تمرین های شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی افراد از لحظه حال از طریق فنونی مثل توجه به تنفس و بدن و توجه دادن آگاهی به اینجا و اکنون، بر نظام شناختی و پردازش اطلاعات اثر می گذارد. لذا با توجه به موثر واقع شدن این نوع آموزش و با در نظر گرفتن سودمندی های این روش در زمینه درمان وسواس- اجبار استفاده گسترده از آن توصیه می شود.

کلید واژه: ذهن آگاهی، وسواس- اجبار، وسواس عملی، وسواس فکری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.