بررسی میزان بی انضباطی های دانش آموزان در شرایط اعمال منابع مختلف اقتدار معلم


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی میزان بی انضباطی های دانش آموزان در شرایط اعمال منابع مختلف اقتدار معلم دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی میزان بی انضباطی های دانش آموزان در شرایط اعمال منابع مختلف اقتدار معلم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی میزان بی انضباطی های دانش آموزان در شرایط اعمال منابع مختلف اقتدار معلم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی میزان بی انضباطی های دانش آموزان در شرایط اعمال منابع مختلف اقتدار معلم :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)

تعداد صفحات :۲۶

یکی از عوامل مرتبط با معلم که موجب ایجاد و تداوم مشکلات انضباطی دانش آموزان می شود، انتخاب و اعمال منابع نامناسب اقتدار از سوی معلم می باشد. بر اساس طبقه بندی منابع اقتدار اجتماعی توسط فرنچ و راون حداقل پنج منبع اقتدار قانونی، تشویقی، تخصص، مرجع و تنبیهی را می توان برای معلمان تعریف کرد. برای آگاهی از اثرات اعمال این منابع اقتدار بر میزان بی انضباطی های دانش آموزان در قالب یک طرح پژوهشی پیمایشی به بررسی نظرات ۴۹۱ نفر از دانش آموزان دبیرستانی پرداخته شد. یافته های پژوهش نشان می دهند که میانگین بی انضباطی دانش آموزان در شرایط کاربست اقتدار تنبیهی دارای بالاترین و سپس بیشترین بی انضباطی ها به ترتیب در شرایط کاربست اقتدار قانونی، تشویقی، تخصص و کمترین میزان بی انضباطی در شرایط کاربست اقتدار مرجع رخ می دهد. همچنین پسرها نسبت به دخترها در شرایط اعمال اقتدار تنبیهی بی انضباطی بیشتری از خود نشان می دهند. بخش دیگری از نتایج نشان داد که هرچه سطح تحصیلی پدران بالاتر برود میزان بی انضباطی های آنها در شرایط اعمال اقتدار تنبیهی افزایش پیدا می کند. علاوه بر این بین سطح پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با میزان بی انضباطی در شرایط کاربست منابع مختلف اقتدار معلم رابطه معناداری به دست نیامد. بر اساس یافته های این تحقیق می توان نتیجه گیری کرد که بهتر است معلمان بیشترین استفاده را از منبع اقتدار مرجع نمایند و در مورد دانش آموزان پسر و فراگیرانی که از سطح پیشرفت تحصیلی بالایی برخوردار هستند و نیز به طبقات بالای اجتماعی تعلق دارند، از اقتدار تنبیهی حداقل استفاده را نمایند.

کلید واژه: مدیریت کلاس، بی انضباطی، بدرفتاری دانش آموزان، اقتدار معلم

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.