بررسی نقش آموزش عالی در اقتصاد دانش به منظور ارائه مدل مناسب


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نقش آموزش عالی در اقتصاد دانش به منظور ارائه مدل مناسب دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نقش آموزش عالی در اقتصاد دانش به منظور ارائه مدل مناسب  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نقش آموزش عالی در اقتصاد دانش به منظور ارائه مدل مناسب،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نقش آموزش عالی در اقتصاد دانش به منظور ارائه مدل مناسب :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)

تعداد صفحات :۲۵

این پژوهش با هدف بررسی نقش آموزش عالی در اقتصاد دانش و ارائه مدل مناسب انجام شده است. جهت تحقق اهداف فوق، ابتدا با بررسی و پیشینه پژوهش در ایران و جهان، ۱۴۲ مولفه (مواردی که آموزش عالی می تواند در اقتصاد دانش نقش داشته باشد) استخراج شد. سپس برای تعیین مولفه های نهایی، پرسشنامه ای مشمتل بر ۱۴۲ گویه تنظیم و بعد از تایید روایی (قضاوت خبرگان) و پایایی (محاسبه ضریب آلفای کرونباخ) بین یک نمونه ۱۵ نفری از صاحب نظران و متخصصان میان رشته ای (اقتصاد دانش و آموزش عالی)، انتخاب شده به صورت تصادفی توزیع شد و داده های حاصل از آن با استفاده از شاخص های آمار توصیفی (نظیر فراوانی و درصد) و تجزیه و تحلیل آماری چندمتغیره از طریق انگاره نگاری تجزیه و تحلیل گردید و مولفه های اصلی جهت تدوین چارچوب ادراکی و تهیه مدل مناسب پژوهش خوشه بندی شد. نتایج نشان داد آموزش عالی از طریق ده مولفه اصلی به شرح زیر می تواند در اقتصاد دانش موثر باشد. (کارآفرینی و نوآوری های تکنولوژیکی، تشکیل و تقویت سرمایه فکری و انسانی، همکاری های بین دانشگاه و صنعت، مدیریت دانش، سیاستگذاری و برنامه ریزی استراتژیک، زیرساخت های سرمایه ای، زیربنایی و توسعه ای، مدیریت اطلاعات، زیرساخت الکترونیکی، تحول فکری، نهادی و ساختاری، نظام حقوقی و قانونی حامی و مشوق دارایی های فکری). سپس از طریق اجرای تکنیک مدلسازی پویا (نرم افزار Stella) چارچوب ادراکی مدل مشتمل بر ۱۰ مولفه و زیرمولفه های آن تشکیل شد. در نهایت مدل پیشنهادی پژوهش در چهار بخش (فلسفه و هدف، مبانی نظری، چارچوب ادراکی، و مراجل اجرا و مهندسی مجدد) تدوین گردید.نتایج حاصل از تکینک های علی (گاما)، نرم افزار Lisrel 8.52 و تکنیک مدلسازی پویا (Stella) جهت برازش مدل با ۰.۰۰۲۸=X2 و PD=0.8678 (ضریب تبیین پدیده) و مقدار RMSR=0 حاکی از تناسب بالای مدل می باشد.

کلید واژه: اقتصاد دانش، آموزش عالی، یادگیری مادام العمر، نظام ملی نوآوری و تکنولوژیکی، دارایی های فکری، کارآفرینی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.