مقایسه ویژگی های شخصیت و راهبردهای مقابله ای در دانشجویان دارای پرونده در کمیته انضباطی دانشگاه با دانشجویان عادی


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه ویژگی های شخصیت و راهبردهای مقابله ای در دانشجویان دارای پرونده در کمیته انضباطی دانشگاه با دانشجویان عادی دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه ویژگی های شخصیت و راهبردهای مقابله ای در دانشجویان دارای پرونده در کمیته انضباطی دانشگاه با دانشجویان عادی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه ویژگی های شخصیت و راهبردهای مقابله ای در دانشجویان دارای پرونده در کمیته انضباطی دانشگاه با دانشجویان عادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه ویژگی های شخصیت و راهبردهای مقابله ای در دانشجویان دارای پرونده در کمیته انضباطی دانشگاه با دانشجویان عادی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)

تعداد صفحات :۲۴

هدف این پژوهش، مقایسه ویژگی های شخصیت و راهبردهای مقابله ای دانشجویان دارای پرونده در کمیته انضباطی دانشگاه با دانشجویان عادی است. در این پژوهش که از نوع علی – مقایسه ای است، دو گروه از دانشجویان (دانشجویان دارای پرونده در کمیته انضباطی دانشگاه = ۷۶ نفر و دانشجویان عادی = ۷۶ نفر) با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و از طریق پرسشنامه جمعیت شناختی، پرسشنامه شخصیتی نئو فرم کوتاه (NEO-FFI) و پرسشنامه راهبردهای مقابله ای لازاروس و فولکمن مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از روش آماری تحلیل واریانس چندمتغیره (MANOVA) تحلیل گردید. نتایج پژوهش نشان داد که بین دانشجویان دارای پرونده در کمیته انضباطی دانشگاه با دانشجویان عادی، در صفات شخصیتی و راهبردهای مقابله ای تفاوت معنی دار وجود دارد، و نمرات دانشجویان دارای پرونده در کمیته انضباطی، در نوروتیسیزم (P<0.000) و راهبرد مقابله ای هیجان مدار (P<0.01) به طور معنی داری بالاتر از دانشجویان عادی، و در توافق پذیری (P<0.000)، باوجدان بودن (P<0.000)، و راهبرد مقابله ای مساله مدار (P<0.02)، پایین تر از دانشجویان عادی بود. یافته های پژوهش، شواهد تجربی برای این فرض که صفات شخصیتی، و راهبردهای مقابله ای می توانند بر رفتارهای مجرمانه در دانشجویان دارای پرونده در کمیته انضباطی دانشگاه موثر باشند، فراهم کرد.

کلید واژه: صفات شخصیتی، راهبردهای مقابله ای، دانشجویان دارای پرونده در کمیته انضباطی دانشگاه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.