کدام متد تدریس بهتر است ؟ مشارکتی یا سخنرانی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
کدام متد تدریس بهتر است ؟ مشارکتی یا سخنرانی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد کدام متد تدریس بهتر است ؟ مشارکتی یا سخنرانی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کدام متد تدریس بهتر است ؟ مشارکتی یا سخنرانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن کدام متد تدریس بهتر است ؟ مشارکتی یا سخنرانی :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی
تعداد صفحات :۱۰
مقدمه: در فرآیند آموزش و پرورش، آموزش های ارائه شده به روش سخنرانی به سرعت فراموش می شود. از این رو، همگام با پیچیده تر شدن رشته دندانپزشکی و معرفی تکنیک های جدید لزوم استفاده از روش های نوین آموزشی جهت یادگیری مادام العمر ضروری می شود. پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثر دو روش تدریس سخنرانی و مشارکتی بر میزان یادگیری و رضایت دانشجویان دندانپزشکی در دانشکده دندانپزشکی شیراز انجام گرفت.روش ها: در مطالعه حاضر که به روش نیمه تجربی انجام شد، کلیه دانشجویان ترم نهم (۶۰ نفر) که واحد ارتودنسی نظری ۱ را گرفته بودند به روش سرشماری انتخاب، و در ارائه مبحث سبب شناسی ناهنجاری های فکی – دندانی به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. ابتدا یک پیش آزمون (Pre-test) جهت ارزیابی اطلاعات و رضایت دانشجویان در مورد مبحث اتیولوژی به روش سخنرانی به عمل آمد. سپس دانشجویان در هر دو گروه آزمایش و کنترل آموزش دیدند. دانشجویان در گروه کنترل به روش آموزش بر پایه سخنرانی و در گروه آزمایش گروه های کوچک ۵ نفره تقسیم شده و آموزش به روش مشارکتی انجام شد. سپس در گروه آزمایش و کنترل یک پس آزمون (Post-test) جهت ارزیابی یادگیری و رضایت دانشجویان به عمل آمد. در نهایت نتایج با استفاده از آمار تحلیلی Wilcoxon و Mann-Whitney U و SPSS تحلیل شد.نتایج: یافته های پژوهش اختلاف معناداری را بین میانگین نمرات رضایت دانشجویان قبل و بعد از اجرای روش مشارکتی نشان داد. همچنین بین نمرات پیش آزمون و پس آزمون در گروه تدریس مشارکتی نسبت به گروه سخنرانی اختلاف معنادار آماری وجود داشت (p<0.001). اما بین پس آزمون میزان یادگیری گروه مشارکتی با پس آزمون گروه سخنرانی تفاوت معناداری دیده نشد (p=0.14).نتیجه گیری: این مطالعه نشان داد استفاده از روش مشارکتی در تدریس دانشجویان دندانپزشکی می تواند مفید واقع شود و میزان رضایت دانشجو را افزایش دهد. با افزایش انگیزه درونی دانشجویان می توان فرصتی برای افزایش کیفیت آموزش به دست آورد.
کلید واژه: روش تدریس، دانشجویان، تدریس مشارکتی، تدریس سخنرانی، دندانپزشکی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.