الگویی برای تناسب کارکردهای مدیریت منابع انسانی بر اساس تلفیق نظریه هزینه مبادله و رویکرد بازارهای داخلی سازمان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 الگویی برای تناسب کارکردهای مدیریت منابع انسانی بر اساس تلفیق نظریه هزینه مبادله و رویکرد بازارهای داخلی سازمان دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد الگویی برای تناسب کارکردهای مدیریت منابع انسانی بر اساس تلفیق نظریه هزینه مبادله و رویکرد بازارهای داخلی سازمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی الگویی برای تناسب کارکردهای مدیریت منابع انسانی بر اساس تلفیق نظریه هزینه مبادله و رویکرد بازارهای داخلی سازمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن الگویی برای تناسب کارکردهای مدیریت منابع انسانی بر اساس تلفیق نظریه هزینه مبادله و رویکرد بازارهای داخلی سازمان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات مدیریت بهبود و تحول

تعداد صفحات :۲۵

این مقاله، با بهره گیری از نظریه هزینه مبادله و رویکرد بازارهای داخلی سازمان به استخراج دو مولفه «سنجش پذیری» و «نوع تخصص» در مشاغل سازمان می پردازد و سپس با تلفیق این مولفه ها چهار ساختار «تیم رابطه ای»، «تیم اولیه»، «بازار عمومی» و «بازار تعهدی» را تعریف می کند و سپس سعی در تبیین کارکردهای مدیریت منابع انسانی در هر یک از ساختارهای فوق دارد. دریک سازمان خدماتی بزرگ با استفاده از روش چک لیست از میان ۴۴۶۳ عنوان شغلی ۴۰۰ شغل که بیش ترین قرابت را با ساختارهای چهارگانه یادشده داشتند انتخاب شدند؛ سپس برای تبیین وظایف مدیریت منابع انسانی در هر یک از این ساختارها نمونه ای متشکل از ۱۵۶ نفر از مدیران و متخصصان منابع انسانی انتخاب شدند. پس از جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها، نتایج نشان می داد که در «تیم های اولیه» و «بازار عمومی» برنامه ریزی نیروی انسانی کوتاه مدت و پاداش محدود به دستمزد می باشد، اما در مشاغل «تیم های رابطه ای» و «بازارهای تعهدی» برنامه ریزی نیروی انسانی بلند مدت بوده و پاداش مازاد بر دستمزد پرداخت می شود. همین طور برای کنترل شاغلین «تیم های رابطه ای» و «تیم های اولیه» از کنترل های درونی نظیر «اجتماعی سازی» و «تعهد» استفاده می شود. اما به جهت بخش پذیر بودن عملکرد کارکنان «بازار عمومی» و «بازار تعهدی» از کنترل های بیرونی و رسمی استفاده می شود.

کلید واژه: مدیریت منابع انسانی، پاداش، ارزیابی عملکرد، تیم رابطه ای

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.