نیازسنجی مهارتهای زندگی در دختران پایه سوم دبیرستان های دولتی شهرستان جهرم از دیدگاه دانش آموزان، والدین و دبیران در سال ۱۳۸۸-۸۹
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
نیازسنجی مهارتهای زندگی در دختران پایه سوم دبیرستان های دولتی شهرستان جهرم از دیدگاه دانش آموزان، والدین و دبیران در سال ۱۳۸۸-۸۹ دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد نیازسنجی مهارتهای زندگی در دختران پایه سوم دبیرستان های دولتی شهرستان جهرم از دیدگاه دانش آموزان، والدین و دبیران در سال ۱۳۸۸-۸۹ کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نیازسنجی مهارتهای زندگی در دختران پایه سوم دبیرستان های دولتی شهرستان جهرم از دیدگاه دانش آموزان، والدین و دبیران در سال ۱۳۸۸-۸۹،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن نیازسنجی مهارتهای زندگی در دختران پایه سوم دبیرستان های دولتی شهرستان جهرم از دیدگاه دانش آموزان، والدین و دبیران در سال ۱۳۸۸-۸۹ :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)
تعداد صفحات :۹
مقدمه: برخورداری از مهارت های زندگی برای داشتن عملکردی موفق در زندگی ضروری است. در تمام نظام های آموزشی، زمان لازم برای تحقق تمامی نیازها وجود ندارد. یکی از اهداف اساسی اکثر فعالیت های نیازسنجی، مشخص کردن اهداف و نیازها و درجه اهمیت آن ها برای تهیه برنامه های عملی است. هدف اصلی این پژوهش تعیین اولویت مهارت های زندگی برای دختران پایه سوم دبیرستان، به منظور برنامه ریزی آموزشی مطلوب تر می باشد.روش کار: در یک مطالعه توصیفی از بین جامعه آماری که شامل دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه، دبیران و مشاوران و والدین دیپلم به بالا بودند، تعداد ۲۰۰ نفر به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. ابزار تحقیق، سه پرسش نامه محقق ساخته با کسب اعتبار و روایی بود که طی آن ها از نمونه های آماری خواسته می شد ده مهارت زندگی را اولویت بندی کنند.یافته ها: اولویت بندی ده مهارت زندگی از دیدگاه افراد مورد بررسی به ترتیب عبارت بود از: خودآگاهی، تصمیم گیری، ارتباط موثر با دیگران، تفکر خلاق، همدلی، روابط میان فردی، مقابله با استرس، حل مساله، تفکر انتقادی، و کنار آمدن با هیجانات. از بین ۱۲۰ دانش آموز دختر دبیرستانی پایه سوم ۵۶.۷ درصد در طول دوران متوسطه آموزشی در رابطه با مهارت های زندگی ندیده بودند.بحث و نتیجه گیری: اولویت بندی مهارت های زندگی از دیدگاه سه گروه دانش آموزان پایه سوم، والدین و دبیران متفاوت بود. مهارت های خودآگاهی، ارتباط با دیگران و تصمیم گیری به عنوان سه اولویت اول شناخته شدند. بیش از نیمی از دانش آموزان در طول دوره متوسطه، در زمینه مهارت ها آموزش ندیده بودند.
کلید واژه: مهارت های زندگی، نیازسنجی، اولویت یابی، دانش آموز دوره متوسطه
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.