مدلسازی انگیزشی در توسعه تفرجگاه های پیرامون شهری راهبردی جهت ارتقا کیفیت زندگی (نمونه موردی: پارک جنگلی عون ابن علی تبریز)


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مدلسازی انگیزشی در توسعه تفرجگاه های پیرامون شهری راهبردی جهت ارتقا کیفیت زندگی (نمونه موردی: پارک جنگلی عون ابن علی تبریز) دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مدلسازی انگیزشی در توسعه تفرجگاه های پیرامون شهری راهبردی جهت ارتقا کیفیت زندگی (نمونه موردی: پارک جنگلی عون ابن علی تبریز)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مدلسازی انگیزشی در توسعه تفرجگاه های پیرامون شهری راهبردی جهت ارتقا کیفیت زندگی (نمونه موردی: پارک جنگلی عون ابن علی تبریز)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مدلسازی انگیزشی در توسعه تفرجگاه های پیرامون شهری راهبردی جهت ارتقا کیفیت زندگی (نمونه موردی: پارک جنگلی عون ابن علی تبریز) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم محیطی

تعداد صفحات :۲۲

توسعه تفرجگاه ها تاکنون بیشتر معطوف به بخش کالبدی بوده و در آن به نیازهای روانی و رفتاری کاربران توجه کمتری شده است. در حالی که عدم پاسخگویی به این نیازها عامل تاثیرگذار در کاهش تعداد استفاده کنندگان از این گونه محیط ها می باشد. بدین منظور مقاله حاضر درصدد تبیین استفاده از تئوری های انگیزشی و روانشناسی اجتماعی بر اساس نظریه بخش بندی بازار توریسم در توسعه تفرجگاه های پیرامون کلان شهرها است. در این راستا ابتدا انگیزه افراد از حضور در طبیعت و جاذبه های تفرجگاه عون ابن علی در قالب نظریه انگیزه جاذبه مطالعه و گروه های متمایز انگیزشی کاربران بر اساس تئوری جستجو – گریز شناسایی گردیده اند. سپس رابطه بین احساس درک شده به عنوان واسطه و بهبود شاخص های منتخب کیفیت زندگی به عنوان پاداش نهایی مورد ارزیابی قرار گرفته اند. مطالعه نشان می دهد مردم جهت گریز از فشارهای زندگی روزمره و بهره مندی از مزایای حاصل از محیط که نقش مملوسی در ارتقای کیفیت زندگی آنان دارد به دامان طبیعت پناه می برند. همچنین برخی از عوامل مزاحم بر فرایند استفاده مردم و نتایج حاصله از آن تاثیر منفی دارند یا محدوده استفاده کاربران را محدود می سازند. در راهبردهای پیشنهادی، توسعه در سه بعد افزایش حضور مردم، گسترش محدوده مورد استفاده و تعمیق احساسات مثبت ناشی از بودن در طبیعت با حذف عوامل مزاحم جهت ارتقا کیفیت زندگی شهری مدنظر قرار گرفته است.

کلید واژه: کیفیت زندگی، بخش بندی بازار، تئوری انگیزه – جاذبه، تئوری جستجو – گریز، پارک جنگلی عون ابن علی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.