مقایسه‌ تاثیر آموزش تریاژ به روش سخنرانی و نرم ‌افزار چند رسانه ‌ای بر یادگیری پرستاران


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه‌ تاثیر آموزش تریاژ به روش سخنرانی و نرم ‌افزار چند رسانه ‌ای بر یادگیری پرستاران دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه‌ تاثیر آموزش تریاژ به روش سخنرانی و نرم ‌افزار چند رسانه ‌ای بر یادگیری پرستاران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه‌ تاثیر آموزش تریاژ به روش سخنرانی و نرم ‌افزار چند رسانه ‌ای بر یادگیری پرستاران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه‌ تاثیر آموزش تریاژ به روش سخنرانی و نرم ‌افزار چند رسانه ‌ای بر یادگیری پرستاران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پرستاری مراقبت ویژه IRANIAN JOURNAL OF CRITICAL CARE NURSING (IJCCN)

تعداد صفحات :۸

اهداف: تریاژ، سنگ ‌بنای مدیریت حوادث است و آموزش تریاژ به پرستاران در برنامه ‌ریزی بلایا و حوادث بسیار اهمیت دارد؛ این مطالعه با هدف «مقایسه‌ اثربخشی دو روش آموزش سخنرانی و نرم افزار چند رسانه ‌ای بر یادگیری پرستاران» انجام شد.روش ‌ها‌: در یک مطالعه‌ نیمه ‌تجربی دو گروهی قبل و بعد، نود نفر از پرستاران یکی از بیمارستان های اصفهان، با روش تخصیص تصادفی به دو گروه مساوی آموزش به روش سخنرانی و آموزش با نرم‌ افزار چند رسانه ‌ای در سال ۱۳۸۹ تقسیم شدند. یادگیری پرستاران در حیطه شناختی و عاطفی با آزمون چند گزینه ‌ای محقق ‌ساخته در سه مرحله‌ قبل، بعد و یادآوری بعد از مداخله در زمینه تریاژ اندازه ‌گیری شد. سپس داده‌ ها با آزمون‌ های تی مستقل و تحلیل واریانس اندازه ‌های تکراری و نرم افزار SPSS 15 مورد تحلیل قرار گرفتند.یافته‌ ها: میزان یادگیری پرستاران در خصوص تریاژ در هر دو روش افزایش یافت (p<0.001) ولی تفاوت معنی ‌داری بین دو گروه مشاهده نشد (p>0.05). تفاوت معناداری در میانگین نمرات کل (حیطه شناختی و عاطفی) قبل از مداخله در دو گروه مشاهده نشد (p>0.05). یعنی دو گروه با هم همگن بودند. اما در اندازه ‌گیری مرحله دوم، (پس آزمون) میانگین نمرات کل در گروه سخنرانی نسبت به گروه نرم ‌افزار چند رسانه ‌ای بالاتر بود (p<0.001). همچنین در مرحله‌ یادآوری تفاوت معنی ‌داری بین میانگین نمرات کل (حیطه شناختی و عاطفی) دو گروه دیده نشد (p>0.05)؛ ولی میانگین نمرات مرحله یادآوری در گروه نرم افزار چند رسانه ای بیشتر از گروه سخنرانی بود.نتیجه ‌گیری: نتایج، بیانگر اثربخشی هر دو شیوه‌ سخنرانی و نرم‌ افزار چند رسانه ‌ای است؛ اما با توجه به ویژگی ‌های آموزش مجازی شامل یادگیری بر اساس علاقه فراگیر، به صرفه بودن، کارآیی، در دسترس بودن، انعطاف ‌پذیری، طراحی مناسب، فراگیر محور و گسترش پذیر بودن، این شیوه موثر توصیه می ‌شود.

کلید واژه: تریاژ، نرم افزار چند رسانه ای، آموزش مجازی، سخنرانی، پرستار

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.