بررسی علل و عوامل موثر در کاهش تصادفات جاده‌ ای ایران با استفاده ازمدل های رگرسیونی LR و CRT و GLM


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی علل و عوامل موثر در کاهش تصادفات جاده‌ ای ایران با استفاده ازمدل های رگرسیونی LR و CRT و GLM دارای ۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی علل و عوامل موثر در کاهش تصادفات جاده‌ ای ایران با استفاده ازمدل های رگرسیونی LR و CRT و GLM  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی علل و عوامل موثر در کاهش تصادفات جاده‌ ای ایران با استفاده ازمدل های رگرسیونی LR و CRT و GLM،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی علل و عوامل موثر در کاهش تصادفات جاده‌ ای ایران با استفاده ازمدل های رگرسیونی LR و CRT و GLM :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فصلنامه دانش انتظامی

تعداد صفحات :۳۴

تصادفات یکی از بزرگ ترین مشکلات سلامت عمومی در جهان است. این در حالی است که بیشتر قربانیان جوان هستند و قبل از تصادف دارای سلامتی کامل بوده اند. این مساله در کشور ایران با روند صعودی تعداد کشته شدگان و افزایش تعداد کاربران از راه های کشور و همچنین افزایش تعداد سفرها از اهمیت افزون تری برخوردار است، همین امر بررسی مدل های متناسب برای شناسایی عوامل موثر ترافیکی را ناگزیر می نماید. یکی از روش های پرکاربرد و مناسب را می توان مدل های رگرسیونی دانست و به فراخور نوع داده هایی که در تصادفات جاده ای با آن سروکار داریم، مدل های رگرسیونی لجستیک(LR) و رگرسیون کلاسه بندی درختی(CRT) از مدل های مناسب برای این بررسی به شمار می آیند. به همین منظور در این پژوهش کوشیده ایم با بهره گیری از روش های رگرسیونی LR و CRT و GLM و روش های آماری مانند جداول توافقی به تحلیل علل و عوامل موثر در بروز یا شدت تصادفات بپردازدیم.این عوامل به سه دسته عوامل انسانی، راه و خودرو تقسیم می شوند. هدف اصلی این تحقیق عبارت است از: بررسی علل و عوامل موثر بر کاهش تصادفات جاده ای. جامعه آماری مورد نظر، تصادفات جاده ای رخ داده یا مستعد وقوع در کشور ایران است. نمونه آماری به اندازه ۳۴۳ هزار و ۸۲ فقره از تصادفات جاده ای است که در سال ۱۳۸۵ رخ داده اند. روش نمونه گیری این پژوهش، نمونه گیری خود انتخابی است. برای گردآوری اطلاعات از منابع داده های کام ۱۱۴ که دادگان تصادفات جاده ای به حساب می آید استفاده شده است. داده های مورد استفاده مربوط به تصادفات رخ داده در سال ۱۳۸۵ است که افسران کارشناس تصادف، بررسی و کروکی آن ها را کشیده اند. این پژوهش از نظر نحوه گردآوری داده ها، (ثبتی) کتابخانه ای و از لحاظ هدف و ماهیت موضوع مورد بررسی، از نوع «تحقیقات کاربردی» است. روش تحقیق از لحاظ حوزه تحقیقات اجتماعی «تحقیق توصیفی» و از نظر شیوه نگرش و پرداختن به مساله، توصیفی – تحلیلی به حساب می آید. یافته های تحقیق نشان دادند که عامل انسانی با ۹۷.۵ درصد سهم در اشتراک بین عوامل سه گانه، مهم ترین عامل و نسبت به سایر عوامل (مانند محیطی و خودرو) ۴۹ درصد از کل عوامل و به همین ترتیب عامل محیطی ۷۰.۵ درصد سهم در اشتراک بین عوامل سه گانه نسبت به سایر عوامل، ۳۶ درصد از کل عوامل را شامل می شود. در این پژوهش ریز فاکتورهای عوامل سه گانه رده بندی و بخت و مخاطره هر یک در شدت تصادف (واژگونی خودرو) و احتمال مرگ راننده با روش های جداول توافقی، رگرسیون لجستیک، GLM و درختی اندازه گیری و توصیه هایی نیز برای بهبود عوامل موردنظر ارائه شده است.

کلید واژه: تصادفات جاده ای، رگرسیون لجستیک، رگرسیون درختی، رگرسیون، جداول توافقی، مخاطره شدت تصادف، بخت در تصادف غیر منجر به فوت

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.