کارکرد رسانه ‌های ماهواره ‌ای در تصویرسازی ذهنی مردم


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 کارکرد رسانه ‌های ماهواره ‌ای در تصویرسازی ذهنی مردم دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کارکرد رسانه ‌های ماهواره ‌ای در تصویرسازی ذهنی مردم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کارکرد رسانه ‌های ماهواره ‌ای در تصویرسازی ذهنی مردم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کارکرد رسانه ‌های ماهواره ‌ای در تصویرسازی ذهنی مردم :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : روانشناسی نظامی

تعداد صفحات :۱۴

مقدمه: امروزه رسانه ‌ها تلاش می کنند تصاویر ذهنی مورد نظر خود را، در جامعه، شکل دهند. آنان در واقع با تصویر ذهنی، افکار عمومی جهانیان را به سمت مورد نظر خود هدایت و مدیریت می‌ کنند. رسانه‌ ها در عملیات تصویرسازی ذهنی می ‌توانند دو کارکرد متفاوت داشته‌ باشند: به صورت سازنده با ارائه تصویر ذهنی مطلوب، امیدبخش و تقویت وحدت ملی و خنثی ‌سازی و مقابله با اقدامات مخرب دشمن می ‌توانند تولید کننده فرصت رشد و تعالی برای یک کشور باشند. یا با نقش مخرب در ارائه تصویر ذهنی نامطلوب، تولید ناامیدی و یاس در مردم، تخریب وحدت ملی و خنثی ‌سازی و مقابله با اقدامات سازنده دولت‌ های بومی به عنوان یک عامل تهدید کننده تلقی گردند. در این مطالعه به ارزیابی نوع و میزان اثرات رسانه ‌های ماهواره ‌ای در مقایسه با رسانه ملی در ایجاد تصویرهای ذهنی مردم تهران در خصوص شاخص ‌های مورد مطالعه پرداخته ‌ایم.روش: جامعه آماری این مطالعه کلیه ساکنان بالای ۱۸ سال تهران بزرگ بودند که به صورت تصادفی چند مرحله ‌ای نمونه ‌ای معادل ۹۰۰ نفر انتخاب و از طریق پرسشنامه محقق ساخته مورد ارزیابی قرار گرفتند. با استفاده از روش تحقیق علی مقایسه ‌ای از نوع پس‌ رویدادی دو گروه از مردم تهران که از تلویزیون‌ های ماهواره ای و رسانه ملی به عنوان مهمترین منبع کسب خبر استفاده می ‌کنند مورد مقایسه تطبیقی قرار گرفتند.نتایج: این تحقیق نشان داده است که رسانه‌ های ماهواره ‌ای در حد زیادی توانسته ‌اند بر تصویرهای ذهنی مخاطبین خود در حوزه‌ های اعتماد عمومی مردم به نظام و ارکان آن (۱۷.۳)، اعتماد به نیروهای مسلح (۲۸.۷)، انسجام اجتماعی (۱۶.۴)، ترویج احساس ناامنی در جامعه (۲۲.۶) و کاهش باورهای دینی آنان (۱۹.۲) تاثیرگذار باشند.بحث: رسانه ‌های ماهواره ای به عنوان یک ابزار تهدید نرم دشمن تلاش دارد با نفوذ در باورها و اعتقادات مردم زمینه کاهش سرمایه ‌های اجتماعی جامعه و اعتماد عمومی مردم به نظام را کاهش دهند. نتایج تحقیق نشان می ‌دهد که در سال ‌های اخیر در این زمینه موفقیت ‌هایی را کسب نموده‌ اند. لذا لازم است مسوولین رسانه ‌ای کشور به ویژه در سطح رسانه ملی با آگاهی از این تاثیر به مقابله اثربخش با رسانه ‌های ماهواره ‌ای پرداخت و ضمن پاسخ‌ گویی به نیازهای رسانه ‌ای مردم در اقشار و گروه‌ های مختلف، مخاطبین خود را در برابر این تهاجم واکسینه‌ نمایند.

کلید واژه: تصویرسازی ذهنی، رسانه ملی، اعتماد عمومی، نافرمانی، رسانه ‌های ماهواره‌ ای

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.