مقایسه رفتار شیمی- فیزیکی و رئولوژیکی پلیمرهای تجاری بهبوددهنده شاخص گرانروی مورد مصرف در صنعت روغن موتور


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه رفتار شیمی- فیزیکی و رئولوژیکی پلیمرهای تجاری بهبوددهنده شاخص گرانروی مورد مصرف در صنعت روغن موتور دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه رفتار شیمی- فیزیکی و رئولوژیکی پلیمرهای تجاری بهبوددهنده شاخص گرانروی مورد مصرف در صنعت روغن موتور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه رفتار شیمی- فیزیکی و رئولوژیکی پلیمرهای تجاری بهبوددهنده شاخص گرانروی مورد مصرف در صنعت روغن موتور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه رفتار شیمی- فیزیکی و رئولوژیکی پلیمرهای تجاری بهبوددهنده شاخص گرانروی مورد مصرف در صنعت روغن موتور :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم و تکنولوژی پلیمر (فارسی)

تعداد صفحات :۲۱

در این پژوهش، رفتار چهار پلیمر تجاری (کلتان، ویسکوتک، پاراتون و هایتک) مصرفی در صنعت روغن موتور کشور برای تعیین مناسب ترین پلیمر بهبوددهنده شاخص گرانروی بررسی شد. در این راستا رفتار گرانروی، پایداری برشی و هم چنین کارایی این نوع محلول های پلیمری در دمای کم برای لحظه آغاز به کار موتور (استارت) با یک دیگر مقایسه شد. رفتار گرانروی محلول های پلیمری دارای غلظت های مختلف ۰.۳، ۰.۵، ۰.۷ و %۱ وزنی از نظر پارامترهای شیمی- فیزیکی هم چون گرانروی ویژه، گرانروی ذاتی، نسبت گرانروی، قدرت غلیظ کنندگی و شاخص گرانروی با یک دیگر مقایسه شدند. انرژی فعال سازی هر یک از محلول های پلیمری تولیدی نیز با استفاده از معادله آرنیوس محاسبه و کارایی پلیمرها در تغییر انرژی فعال سازی و کاهش حساسیت دمایی روغن بررسی شد. در ادامه پایداری برشی این نوع پلیمرهای تجاری در حالت محلول بررسی شد. از نتایج آزمون برشی، ارتباط معکوس پایداری برشی پلیمرها در محلول با وزن مولکولی آنها مشخص شد. در نهایت نیز رفتار پلیمرهای مورد مطالعه در دمای -۱۵oC به منظور تعیین کارایی بهینه در لحظه آغاز به کار موتور بررسی شد. نتایج نشان داد، پلیمر هایتک با توجه به ساختار مولکولی آن نسبت به سایر پلیمرها کارایی بیشتری دارد. پلیمرهای پاراتون و ویسکوتک نیز رفتار نسبتا مشابهی دارند، اگرچه از نظر گرانروی سنجی ویسکوتک تا اندازه ای برتر از پاراتون و از نظر رفتار برشی پاراتون برتر از ویسکوتک است. پلیمر کلتان نیز تنها قدرت غلیظ کنندگی بیشتری دارد و از نظر کارایی برشی و کارایی در دماهای پایین برای لحظه آغاز به کار موتور نامطلوب است و نمی توان از آن در تولید روغن موتورهای باکیفیت استفاده کرد.

کلید واژه: روغن موتور، کوپلیمرهای اولفینی، گرانروی، بهبوددهنده های شاخص گرانروی، پایداری برشی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.