ارزیابی صادرات کشاورزی ایران با استفاده از شاخص برابری تجارت


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی صادرات کشاورزی ایران با استفاده از شاخص برابری تجارت دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی صادرات کشاورزی ایران با استفاده از شاخص برابری تجارت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی صادرات کشاورزی ایران با استفاده از شاخص برابری تجارت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی صادرات کشاورزی ایران با استفاده از شاخص برابری تجارت :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)

تعداد صفحات :۱۰

در پژوهش حاضر به منظور تعیین الگوی تجاری و ارزیابی مسیرهای صادرات کشاورزی ایران، مدل جاذبه تعمیم یافته برای ۷۲ کشور که از عمده‌ ترین مقاصد صادراتی ایران به شمار می‌ روند در یک تحلیل مقطعی بر اساس داده ‌های سال ۱۳۸۴ مورد استفاده قرار گرفت. علاوه بر این، متغیر توضیحی دیگری به مدل اضافه گردید که شاخص برابری تجارت (TCI) نامیده می ‌شود. این شاخص می ‌تواند ما را در شناخت رقبای تجاری، تعیین میزان اثربخشی جوایز و فاکتورهای جاذبه بر صادرات ایران در ارتباط با این کشورها و نیز کشورهای مکمل صادراتی و عوامل موثر بر میزان اثربخشی این عوامل، یاری رساند. همچنین به کمک این شاخص در میزان اثرپذیری صادرات از جوایز صادراتی مورد بررسی قرار گرفت. بدین منظور کشورهای مورد بررسی به دو گروه در حال توسعه و توسعه یافته تقسیم گردید. نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که صادرات کشاورزی ایران در هر دو گروه از کشورها بیشتر به سمت کشورهای مکمل صادراتی متمایل می ‌باشد و الگوی تجاری ایران از مدل هکشر – اوهلین پیروی می ‌کند. همچنین نتایج حاصل از وارد نمودن اثرات تعاملی این شاخص با جوایز، بیان داشت که افزایش جوایز از میزان اثرگذاری این شاخص بر صادرات کشاورزی می ‌کاهد. لذا افزایش جوایز امکان تقویت صادرات کشاورزی ایران به کشورهای رقیب صادراتی را نیز فراهم می ‌آورد.

کلید واژه: شاخص برابری تجارت، الگوی تجاری، صادرات کشاورزی، مدل جاذبه، جوایز صادراتی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.