قیمت گذاری سهام در عرضه اولیه در بورس اوراق بهادار تهران


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 قیمت گذاری سهام در عرضه اولیه در بورس اوراق بهادار تهران دارای ۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد قیمت گذاری سهام در عرضه اولیه در بورس اوراق بهادار تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی قیمت گذاری سهام در عرضه اولیه در بورس اوراق بهادار تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن قیمت گذاری سهام در عرضه اولیه در بورس اوراق بهادار تهران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : دانش مالی تحلیل اوراق بهادار (مطالعات مالی)

تعداد صفحات :۳۴

تحقیق حاضر با هدف کمک به توسعه کمی ‌و کیفی روش ‌های قیمت ‌گذاری سهام در عرضه اولیه شرکت ‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. عرضه اولیه سهام به اولین عرضه سهام شرکت در طول دوران فعالیت آن به عموم اطلاق می ‌گردد. روش پژوهش حاضر زمینه یابی، همبستگی و علی – مقایسه‌ ای است. جامعه آماری، تعداد ۱۲۰ شرکت پذیرفته شده در سازمان بورس اوراق بهادار تهران در طی سال های ۱۳۸۷-۱۳۸۰ می ‌باشد. یافته ‌های تحقیق عبارتند از:۱) قیمت عرضه اولیه طی دو مرحله به قیمت تثبیت شده در بازار ثانویه می ‌رسد.۲) قیمت تثبیت شده سهام در بازار ثانویه بزرگتر از قیمت عرضه اولیه است.۳) قیمت‌ گذاری عرضه اولیه در بورس اوراق بهادار تهران کمتر از واقع می ‌باشد.۴) بین متغیرهای حساسیت سرمایه گذار (اندازه شرکت، حجم معامله سهام در اولین عرضه، تعداد خریداران در اولین عرضه، نرخ تورم، نسبت P/E و نسبت ‌های جاری، بدهی، بازده حقوق صاحبان سهام و خالص ارزش رشد شرکت) تنها نسبت P/E با انحراف قیمت رابطه معناداری دارد.۵) سرمایه گذار از اولین روز عرضه اولیه تا تثبیت قیمت در بازار ثانویه، دارای عکس العمل بیش از حد می‌ باشد.۶) بررسی متغیرهای احتمالی مرتبط با قیمت تثبیت شده در بازار ثانویه نشان می ‌دهد که از بین متغیرهای مورد مطالعه در تحقیق تنها سه متغییر نرخ تورم، نسبت P/E و نسبت بدهی بر قیمت تثبیت شده در بازار ثانویه تاثیرگذار بودند.

کلید واژه: عرضه عمومی ‌اولیه (IPO)، قیمت تثبیت شده در بازار ثانویه (AP)، انحراف قیمت (MP)، عکس العمل سرمایه گذار، بورس اوراق بهادار

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.