مرگ و جامعه: تحلیل آثار بهمن فرمان آرا از منظر جامعه شناسی سینما


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مرگ و جامعه: تحلیل آثار بهمن فرمان آرا از منظر جامعه شناسی سینما دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مرگ و جامعه: تحلیل آثار بهمن فرمان آرا از منظر جامعه شناسی سینما  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مرگ و جامعه: تحلیل آثار بهمن فرمان آرا از منظر جامعه شناسی سینما،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مرگ و جامعه: تحلیل آثار بهمن فرمان آرا از منظر جامعه شناسی سینما :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات فرهنگی و ارتباطات

تعداد صفحات :۲۷

هدف اصلی در این مقاله تحلیل آثار سه گانه بهمن فرمان آرا و رابطه متقابل این آثار با جامعه ایران است. بدین منظور و با بهره گیری از نظریات لوسین گلدمن پیرامون اثر هنری والا و هنرمند والا، سعی شده این سه فیلم از منظر جامعه شناسی سینما تحلیل شوند. مطالعه این فیلم ها از دو روش نقد درون نگر که دراین نوشتار بیشتر مبتنی بر نشانه شناسی فنی است، و نقد برون نگر به عنوان ابزاری برای بررسی رابطه فیلم ها با جامعه، استفاده شده است. پس از مطالعه فیلم ها و بررسی هریک به شکلی جداگانه می توان گفت، این سه فیلم از منظر نمایش مفهوم مرگ در سطوح مختلف فردی، طبقاتی و اجتماعی رابطه متناسبی با جامعه برقرار کرده اند و به نوعی معرف تفکرات قشر هنرمند و اندیشمند قبل از انقلاب هستند که تفکرات اخلاقی و اجتماعی ویژه خود را داشته اند و به همین دلیل به آسانی در دل نظام فکری موجود حل نشده اند.در دو فیلم از این سه اثر مسایل دو قشر هنرمند و نویسنده به وضوح مطرح شده و دغدغه ها و آرمان هایشان در پرتو مفهوم مرگ، به تصویر کشیده شده است. در این فیلم ها مساله مرگ در زندگی اینان از زاویه ای دیگر بررسی شده است، به طوری که نه تنها منفور نیست، بلکه عامل رهایی از جامعه نامطلوب پیرامون تلقی می شود در فیلم دیگر مسایل اجتماعی و مشکلات گریبان گیر جامعه به گونه ای به تصویر کشیده شده است که خود بیانگر نوعی مرگ، این بار در سطح جامعه است. البته ویژگی مشترک هر سه فیلم بارقه امیدی است که در پایان داستان برای نجات و رهایی افراد، طبقه هنرمندان و نویسندگان و نیز جامعه رو به نابودی درخشیدن می گیرد.

کلید واژه: جامعه شناسی سینما، هنر والا، هنرمند بزرگ، نقد برون نگر، نقددرون نگر، نشانه شناسی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.