مقاله بررسی تاثیر آموزش بر اصلاح سبک زندگی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی دارای اضافه وزن شهرستان ارومیه درسال ۱۳۸۸
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی تاثیر آموزش بر اصلاح سبک زندگی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی دارای اضافه وزن شهرستان ارومیه درسال ۱۳۸۸ دارای ۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی تاثیر آموزش بر اصلاح سبک زندگی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی دارای اضافه وزن شهرستان ارومیه درسال ۱۳۸۸ کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تاثیر آموزش بر اصلاح سبک زندگی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی دارای اضافه وزن شهرستان ارومیه درسال ۱۳۸۸،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی تاثیر آموزش بر اصلاح سبک زندگی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی دارای اضافه وزن شهرستان ارومیه درسال ۱۳۸۸ :
مقاله بررسی تاثیر آموزش بر اصلاح سبک زندگی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی دارای اضافه وزن شهرستان ارومیه درسال ۱۳۸۸ که چکیدهی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۹ در مجله دیابت و متابولیسم ایران (مجله دیابت و لیپید ایران) از صفحه ۲۹۰ تا ۲۹۵ منتشر شده است.
نام: بررسی تاثیر آموزش بر اصلاح سبک زندگی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی دارای اضافه وزن شهرستان ارومیه درسال ۱۳۸۸
این مقاله دارای ۶ صفحه میباشد، که برای تهیهی آن میتوانید بر روی گزینهی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آموزش
مقاله سبک زندگی
مقاله دختران دانش آموز
مقاله اضافه وزن
چکیده و خلاصهای از مقاله:
مقدمه: تعداد زیادی از دانش آموزان دارای اضافه وزن در کشورهای جهان سوم به دلیل فقدان آموزش دچار عوارض جسمی و روانی می گردند. هدف از مطالعه حاضر تعیین تاثیر آموزش بر اصلاح سبک زندگی دانش آموزان دختر دارای اضافه وزن در مقطع ابتدایی شهرستان ارومیه در سال ۱۳۸۸ بود.
روش ها: در این پژوهش نیمه تجربی، ابتدا دانش آموزان با استفاده از متر و وزنه و منحنی صدک نمایه توده بدنی(BMI) برای دختران ۱۸-۲ سال ارزیابی شده و افراد با نمایه توده بدنی بیشتر از ۸۵% به عنوان اضافه وزن تلقی شدند. خصوصیات دموگرافیک و سبک زندگی (مانند عادات و سرعت غذا خوردن، خوردن تنقلات، نوع و میزان فعالیت فیزیکی) با استفاده از پرسشنامه محقق ساز جمع آوری گردید. سپس آموزش سبک صحیح زندگی در ۶ جلسه ۱ ساعتی به دانش آموزان داده شد. یک ماه پس از آخرین جلسه آموزشی ارزیابی مجدد با همان فرم اولیه انجام گرفت. آزمون های آماری مورد استفاده ویلکاکسون و تی زوج بودند.
یافته ها: در انتهای بررسی اولیه، ۹۵ دانش آموز دختر مقطع ابتدایی با BMI بالای ۸۵% انتخاب شدند. اکثر شرکت کنندگان ۱۰۵-۱۱ سال سن داشتند. میانگین نمره سبک زندگی قبل از آموزش ۱۷۳۱±۴۶۲۴ بود که بعد از آموزش ۱۳۶۴±۵۶۳۳ شد. آموزش ما بر مواردی چون خوردن در هنگام تماشای تلویزیون، خوردن تنقلات، بازی با رایانه هنگام فراغت اثر معنی دار و اصلاح کننده رفتار داشت (P£۰۰۵). ولی تاثیر معنی داری در انجام ورزش علاوه بر فعالیت بدنی روزانه و یا ورزش هنگام اوقات فراغت، نداشت (به ترتیب P=0.63 و P=0.25 بود).
نتیجه گیری: آموزش سبک صحیح زندگی به دانش آموزان دارای اضافه وزن در سنین مقطع ابتدایی می تواند در اصلاح رفتارهای تغذیه ای آنان مناسب باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.