مراکز تقویت زبان فارسی در شبه قاره
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مراکز تقویت زبان فارسی در شبه قاره دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مراکز تقویت زبان فارسی در شبه قاره کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مراکز تقویت زبان فارسی در شبه قاره،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مراکز تقویت زبان فارسی در شبه قاره :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : زبان و ادبیات فارسی
تعداد صفحات :۲۴
از قرن دهم هجری با روی کار آمدن شاهان صفوی در ایران و با رویکرد ایدئولوژیک آنان به آمیزش مذهب با سیاست و ادبیات، سنت دیرینه شاعرپروری در دربار دستخوش دگرگونی اساسی شد. بسیاری از شاعران فارسی زبان با توجه به حمایت گسترده مادی و معنوی پادشاهان گورکانی هند رهسپار آن دیار شدند. در نتیجه این کوچ ادبی کانون زبان فارسی در هند که از زمان سلطان محمود غزنوی فعال شده بود تقویت شد. مناطق و شهرهایی در شبه قاره به عنوان نقاط تمرکز زبان فارسی، در تعامل دوگونه از زبان فارسی نقش جدی ایفا کردند. این دو گونه عبارتند از: الف: زبان فارسی بومی شبه قاره که شاعران و گویندگانی چون واقف لاهوری، بیدل عظیم آبادی، غنی کشمیری و غالب دهلوی بدان سخن رانده اند. ب: زبان فارسی سخنوران بومی ایران که بر اثر جاذبه هند راهی آن سرزمین شدند و ادیبانی چون عرفی شیرازی، نظیری نیشابوری، صائب تبریزی و کلیم کاشانی از آن بهره گرفته اند. بدیهی است تضارب این دو گونه زبان فارسی خصوصا در حیطه ادبیات و خیال پردازی های شاعرانه، اختلاف ها و کشمکش هایی را بین ادیبان هندی و ایرانی پدید آورد. در این مقاله کوشش شده است تا ضمن ترسیم جغرافیای ادبی آن روزگار با تاکید بر مراکز تجمع سخنوران فارسی زبان، نقش دربارهای منطقه ای و محلی شبه قاره، خانقاه ها، مساجد و مدارس دینی و مذهبی در گسترش زبان فارسی بررسی شود و بر تفاوت های دوگونه زبان فارسی هندیان و ایرانیان تامل گردد.
کلید واژه: زبان فارسی، شبه قاره، دربار، انجمن ادبی، خانقاه
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.