ارزشیابی برنامه: کارکردی متفاوت برای کارنامه عملکرد بالینی


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزشیابی برنامه: کارکردی متفاوت برای کارنامه عملکرد بالینی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزشیابی برنامه: کارکردی متفاوت برای کارنامه عملکرد بالینی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزشیابی برنامه: کارکردی متفاوت برای کارنامه عملکرد بالینی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزشیابی برنامه: کارکردی متفاوت برای کارنامه عملکرد بالینی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۰

مقدمه: مطالعات مختلف نشان می ‌دهد که کارنامه عملکرد بالینی علاوه بر ارزشیابی میزان پیشرفت تحصیلی دانشجو و تعیین سطح شایستگی‌ های وی، در امر ارزشیابی برنامه آموزشی رشته پزشکی در مقطع بالینی نیز قابل استفاده می‌ باشد. این مقاله در پی بررسی میزان عملی بودن این نوع استفاده از آن می ‌باشد.روش‌ ها: با برگزاری جلسات مختلف، کارنامه عملکرد بالینی دانشجویان کارآموزی پیشرفته رشته پزشکی، توسط اساتید گروه‌ های بالینی در شش قسمت، مقدمه، پیامدها و ضروریات یادگیری، گزارش موارد مواجهه با بیماری ‌ها، ارزشیابی مهارت ‌های ارتباطی، و گزارش یادگیری مهارت‌ های عملی در صبح و در زمان کشیک تدوین گردید. کارنامه‌ ها توسط دانشجویان تکمیل و عودت داده می ‌شد که از میان اطلاعات آنها، فراوانی موارد مشاهده شده توسط دانشجو و نیز عرصه‌ های مورد استفاده توسط گروه محاسبه شد.نتایج: در گروه ارتوپدی ۵ بیماری (۲۶ درصد)، گروه داخلی اعصاب ۶ بیماری (۵۰ درصد)، گروه بیماری‌ های عفونی ۱۵ بیماری (۶۸ درصد) و گروه مسمومیت ‌ها، ۱ بیماری (۶ درصد) توسط دانشجویان اصلا مشاهده نشده بود. اما در گروه گوش و حلق و بینی تمامی بیماری ‌ها مشاهده شده بود و تکمیل کارنامه عملکرد بالینی ‌های گروه داخلی به گونه ‌ای ناقص بود که اطلاعات آن قابل استفاده نبود. گروه ‌های ارتوپدی و داخلی اعصاب از درمانگاه بیمارستان، گروه بیماری ‌های عفونی از بخش بستری، گروه مسمومیت ‌ها از اورژانس بیشترین استفاده را داشته اند.نتیجه گیری: در صورتی که دانشجویان، اساتید و دستیاران گروه ‌های آموزشی در مورد اهمیت و نقش کارنامه عملکرد بالینی در ارزشیابی و بهبود برنامه به خوبی توجیه شوند و همگی، نتایج آن را مشاهده نمایند، می ‌توان از کارنامه عملکرد بالینی برای ارزشیابی برنامه آموزشی استفاده نمود.

کلید واژه: آموزش بالینی، کارنامه عملکرد بالینی، ارزشیابی برنامه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.