ارزیابی فرآیند استاد راهنمای آموزشی دانشجویان پزشکی، در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی فرآیند استاد راهنمای آموزشی دانشجویان پزشکی، در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی فرآیند استاد راهنمای آموزشی دانشجویان پزشکی، در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی فرآیند استاد راهنمای آموزشی دانشجویان پزشکی، در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی فرآیند استاد راهنمای آموزشی دانشجویان پزشکی، در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۲۱

مقدمه: دانشجویان پزشکی با استرس ‌های متعدد مواجهند که فراگیری و سلامت آنها را تحت تاثیر قرار می ‌دهد در چنین شرایطی وجود سیستم‌‌ های حمایتی ضروری است. در دانشکده پزشکی اصفهان جهت نیل به هدف حمایت و راهنمایی دانشجویان پزشکی، فرآیند استاد راهنما در حال فعالیت می ‌باشد. در این پژوهش کارایی فرآیند استاد راهنما و میزان رضایت ذینفعان بررسی گردید.روش‌‌ ها: این مطالعه توصیفی – مقطعی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام گرفت. جامعه هدف شامل کلیه دانشجویان پزشکی که بایستی تحت حمایت فرآیند استاد راهنما قرار می ‌گرفتند (۴۶۶ نفر) و کلیه اساتید راهنما (۴۲ نفر) بود. اطلاعات بوسیله دو نوع پرسشنامه پژوهشگر ساخته پایا و روا جمع ‌آوری شد. تحلیل آماری داده‌‌ ها با استفاد از نرم‌ افزار SPSS انجام شد. برای مقایسه بین نظر اساتید راهنما و دانشجویان از آزمون T مستقل استفاده گردید و p<0.05 معنادار تلقی گردید.نتایج: ۹۳.۳ درصد اساتید و ۷۲.۶ درصد دانشجویان وجود استاد راهنما را ضروری دانستند اما میانگین نمرات نظردهی آنان متفاوت بود (p<0.0001). 51.06 درصد اساتید و ۲۵.۵ درصد دانشجویان از فرآیند استاد راهنما راضی یا کاملا راضی بودند که میانگین نمرات نظردهی آنان تفاوت معنادار داشت (p<0.0001). رضایت اساتید راهنما و دانشجویان عمدتا با مواردی مشابه همچون شروع جلسات توسط دانشکده، پیگیری برگزاری جلسات در طول ترم توسط استاد، گنجاندن بحث های اجتماعی و شخصی در کنار مباحث آموزشی، تاکید بر جلسات ماهیانه، توجه به برگزاری منظم جلسات، برگزاری جلسات در زمان ‌های حساس، وجود امکان انتخاب و تعویض استاد راهنما، برگزاری کارگاه ‌‌های آموزشی و جلسات گروهی جهت اساتید راهنما و توجه به فرآیندهای تشویقی برای اساتید راهنما همراه بود. ۲۸.۹ درصد از دانشجویان هیچ ملاقاتی با استاد راهنمای خود نداشتند و ۷.۸ درصد از دانشجویان که همگی مهمان یا انتقالی بودند استاد راهنما نداشتند.نتیجه ‌گیری: اساتید راهنما و دانشجویان وجود استاد راهنما را ضروری می ‌دانند، لیکن رضایت پایین آنها از فرآیندی که در حال اجرا می‌ باشد نشانگر لزوم بازنگری و ایجاد برخی تغییرات و فراهم کردن برخی امکانات است.

کلید واژه: فرآیند استاد راهنما، استاد راهنما، دانشجویان پزشکی، ارزیابی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.