درک دانشجویان از تدریس موثر در آموزش پرستاری: یک مطالعه کیفی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
درک دانشجویان از تدریس موثر در آموزش پرستاری: یک مطالعه کیفی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد درک دانشجویان از تدریس موثر در آموزش پرستاری: یک مطالعه کیفی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی درک دانشجویان از تدریس موثر در آموزش پرستاری: یک مطالعه کیفی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن درک دانشجویان از تدریس موثر در آموزش پرستاری: یک مطالعه کیفی :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش پرستاری
تعداد صفحات :۱۳
مقدمه: تعاریف متعدد تدریس نشانگر تلاش صاحب نظران تعلیم و تربیت برای شناخت آن است. دستیابی به تدریس ایده آل و موثر مستلزم پیوند بین اهداف، روش تدریس و یادگیری دانشجویان می باشد. تدریس موثر یکی از مولفه های بسیار مهم در یادگیری دانشجویان علوم پزشکی خصوصا دانشجویان پرستاری می باشد. با توجه به اهمیت تدریس موثر در امر آموزش دانشجویان پرستاری، این مطالعه با هدف تبیین درک دانشجویان پرستاری از تدریس موثر در آموزش پرستاری انجام شد.روش: این مطالعه با رویکرد کیفی و روش تحلیل محتوا انجام شده است. در این مطالعه ۱۱ دانشجوی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی فسا بر اساس نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب و با استفاده از مصاحبه گروه متمرکز مورد مصاحبه قرار گرفتند. پس از جمع آوری اطلاعات، کلیه مصاحبه های ضبط شده بر روی کاغذ پیاده و مرور گردیدند و تم ها یا درون مایه ها استخراج گردیدند. سپس فهرستی از این تم ها تهیه گردید و شباهت ها در معنا و مفهوم آن ها مرور شدند. بر اساس محوریت، تم ها در یک زیر طبقه قرار گرفتند و سپس با مرور مجدد زیر طبقه ها، زیر واحدهای مربوط به هم در یک طبقه قرار گرفتند.یافته ها: با استفاده از تجزیه و تحلیل دست نوشته ها تعداد قابل توجهی درون مایه اولیه و هشت درون مایه اصلی که هر یک دارای چند درون مایه فرعی داشتند، استخراج شد. درون مایه های اصلی به دست آمده در مورد تدریس موثر شامل آمادگی، پویایی، ارزش گذاری، ویژگی های فردی استاد، سازماندهی، ارزشیابی، کاربردی و منابع بود.نتیجه گیری: نتایج این پژوهش نشان داد که ویژگی های فردی استاد و برقراری رابطه با دانشجویان از عوامل بسیار مهم در ایجاد انگیزه و علاقه برای یادگیری و موثر بودن تدریس است. با توجه به نتایج به دست آمده توصیه می شود اساتید پرستاری به منظور اثربخشی تدریس و یادگیری بهتر دانشجویان موارد فوق را در برنامه ریزی تدریس خود لحاظ کنند.
کلید واژه: تدریس موثر، آموزش پرستاری، مطالعه کیفی، استاد
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.