بررسی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری ارایه شده در مراکز آموزشی درمانی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری ارایه شده در مراکز آموزشی درمانی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری ارایه شده در مراکز آموزشی درمانی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری ارایه شده در مراکز آموزشی درمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری ارایه شده در مراکز آموزشی درمانی :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : حیات
تعداد صفحات :۱۳
زمینه و هدف: رضایتمندی بیماران شاخص مهم کیفیت مراقبت سلامت می باشد که به طور مکرر در برنامه ریزی و ارزشیابی خدمات سلامت مورد استفاده قرار می گیرد. از آن جا که بخش عظیمی از ارایه دهندگان خدمات سلامت را پرستاران تشکیل می دهند، مراقبت ارایه شده از سوی آن ها نقش به سزایی در چگونگی رضایتمندی بیماران دارد. هدف از انجام این مطالعه تعیین میزان رضایتمندی بیماران از خدمات پرستاری ارایه شده در مراکز آموزشی و درمانی بوده است.روش بررسی: این پژوهش مطالعه ای توصیفی – تحلیلی مقطعی در مورد ۲۰۰ بیمار در حال ترخیص در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی ایران که از بخش های مختلف (به جز بخش های ویژه، اورژانس، روان پزشکی و کودکان) به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده بودند، در سال های ۸۹-۱۳۸۸ انجام گردید. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه رضایت بیمار (PSI) بود و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون های آماری کای اسکوئر و آنالیز رگرسیون خطی ساده انجام یافت.یافته ها: اکثر بیماران (۷۲%) از خدمات پرستاری ارایه شده رضایت متوسطی داشتند. رضایتمندی بیماران با دو متغیر «نوع بخش» (P<0.001) و «بیمارستان» (P<0.001) از نظر آماری ارتباط معناداری داشت. در بین متغیرهای جمعیت شناختی، تنها سطح تحصیلات بیماران با رضایتمندی آن ها از خدمات پرستاری ارتباط معنادار آماری داشت (P=0.019).نتیجه گیری: در این مطالعه میزان رضایت بیماران از خدمات پرستاری در حد متوسطی قرار دارد. لذا باید آموزش کارکنان بیمارستان به ویژه پرستاران و ایجاد انگیزه در آنان برای مشارکت فعال در جلب رضایت بیماران در اولویت های مدیریت بیمارستانی قرار گیرد. باید توجه داشت که در بازار رقابتی ارایه خدمات بهداشتی و درمانی، موسساتی موفق تر خواهند بود که رضایت دریافت کنندگان خدمات را سرلوحه برنامه های خویش قرار دهند.
کلید واژه: رضایتمندی بیمار، خدمات پرستاری، بیمارستان
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.