مقایسه راهبردهای یادگیری و مطالعه در بین دانش آموزان موفق و ناموفق پیش دانشگاهی، در شهر میانه


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه راهبردهای یادگیری و مطالعه در بین دانش آموزان موفق و ناموفق پیش دانشگاهی، در شهر میانه دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه راهبردهای یادگیری و مطالعه در بین دانش آموزان موفق و ناموفق پیش دانشگاهی، در شهر میانه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه راهبردهای یادگیری و مطالعه در بین دانش آموزان موفق و ناموفق پیش دانشگاهی، در شهر میانه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه راهبردهای یادگیری و مطالعه در بین دانش آموزان موفق و ناموفق پیش دانشگاهی، در شهر میانه :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پیک نور- علوم انسانی

تعداد صفحات :۱۷

واکنش دانش آموزان در برابر مطالعه و فعالیت های درسی متفاوت است. این واکنش در برخی با اشتیاق، در برخی با اکراه و در برخی دیگر با امتناع همراه است. این واکنش ها رابطه معناداری با موفقیت یا شکست یادگیرنده در جریان تحصیل دارند. پژوهش حاضر در خصوص مجموعه ای از راهبردهای یادگیری و مطالعه به منظور مقایسه راهبردهای یادگیری و مطالعه دانش آموزان موفق و ناموفق است. این پژوهش از نوع توصیفی است که با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش شهر میانه انجام یافته است. گروه نمونه شامل ۲۱۳ دانش آموز پیش دانشگاهی موفق و ناموفق، دختر و پسر پیش دانشگاهی، از طریق فرمول تصحیح شده کوکران تعیین شد. دانش آموزان با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب و از پرسشنامه ای شامل ۳۰ سوال استفاده شد. اطلاعات به دست آمده جهت آزمون شش فرضیه، مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در بررسی روابط متغیرها از آزمون های آماری فرید من وt-test مستقل استفاده گردید.نتایج به دست آمده نشان داد که دانش آموزان موفق بیشتر از دانش آموزان ناموفق از راهبردهای یادگیری و مطالعه استفاده می نمایند و شرایط مطالعه، مطالعه فعال و سبک مطالعه را رعایت می نمایند و دانش آموزان ناموفق بیشتر از دانش آموزان موفق، عادت های نامناسب مطالعه دارند. در خصوص کاربرد راهبردهای یادگیری و مطالعه، بین دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معناداری مشاهده نشد.

کلید واژه: یادگیری، راهبردهای یادگیری و مطالعه، دانش آموز، موفقیت

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.