تاثیر فناوری اطلاعات بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستان شهر اردبیل در سال ۸۵-۱۳۸۴
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تاثیر فناوری اطلاعات بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستان شهر اردبیل در سال ۸۵-۱۳۸۴ دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تاثیر فناوری اطلاعات بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستان شهر اردبیل در سال ۸۵-۱۳۸۴ کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر فناوری اطلاعات بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستان شهر اردبیل در سال ۸۵-۱۳۸۴،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تاثیر فناوری اطلاعات بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستان شهر اردبیل در سال ۸۵-۱۳۸۴ :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پیک نور- علوم انسانی
تعداد صفحات :۱۶
هدف اصلی تحقیق بررسی نقش فناوری اطلاعات به خصوص کامپیوتر و اینترنت بر پیشرفت تحصیلی (معدل تحصیلی) دانش آموزان مقاطع دوم و سوم رشته های علوم انسانی، ریاضی، تجربی، کار و دانش، فنی حرفه ای دبیرستان های شهر اردبیل در سال تحصیلی۸۴-۸۵ است. نقش فناوری اطلاعات در گرد آوری، انتخاب، پردازش، ذخیره سازی و کاربرد اطلاعات در زمینه های مورد نظر و انتقال آنها از طریق کامپیوترهای چند رسانه ای جهت طراحی، انتخاب مواد آموزشی، مدیریت و سازماندهی فرایند یاددهی-یادگیری برای بهبود موفقیت تحصیلی است. از این رو، از جامعه آماری کلیه دانش آموزان دوم و سوم دبیرستان های اردبیل نمونه ای به حجم ۱۱۳۹ نفر که به دو گروه کنترل ۵۶۲ نفری دانش آموز بدون کارگاه و گروه آزمایش ۵۷۷ نفری دانش آموزان دارای کارگاه کامپیوتر انتخاب شدند. البته این تحقیق با همکاری گروه تحقیق سازمان فنی آموزش و پرورش شهر اردبیل با معلمان و کارشناسان با تجربه در رشته های کامپیوتر، و فنی حرفه ای و صاحب مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد تایید سازمان فنی حرفه ای کشور، انجام گرفت.فرضیه اصلی تحقیق، تاثیر فناوری اطلاعات و کاربرد کامپیوتر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است که با انجام تحقیق مقدار F=10.123 برای تعامل کارگاه با جنس بـا مقدار P=0.0002<0.01 در سطح a=0.01 معنی دار بود. یعنی با %۹۹ اطمینان بین نحوه استفاده از کامپیوتر و فناوری اطلاعات و راهبردهای جدید با معلمان با تجربه در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان (دختر و پسر) در مقایسه با دانش آموزانی که از کلاس های سنتی بحث یکطرفه معلم استفاده می کردند، تفاوت معنی داری وجود داشت. این تفاوت ناشی از خود فناوری و ابزارهای جدید نیست بلکه ناشی از نحوه کاربرد ابزارهای و راهبردهای نوینی است که با تجربه معلمان کار آزموده عجین گردیده است و صرف فناوری نمی تواند عامل این تفاوت باشد که نتیجه آن پیشرفت در معدل تحصیلی دانش آموزان مورد مقایسه در گروه کنترل و آزمایش تحقیق است. (معدل تحصیلی پایان ترم گروه آزمایشی ۱۵.۴۸ و معدل تحصیلی پایان ترم گروه کنترل ۱۵.۱۰ می باشد).
کلید واژه: کامپیوتر، فناوری اطلاعات، it، پیشرفت تحصیلی و معدل تحصیلی، کارگاه کامپیوتر، تعامل
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.